Zacznijmy od zmiany kierownictwa spółki John Deere Polska w Tarnowie Podgórnym.
Zmiana prezesa
Po 15 latach pracy na czele struktur John Deere w Polsce, Mirosław Leszczyński podjął decyzję o przejściu na emeryturę wraz z końcem marca 2020 r. Na stanowisku Prezesa Zarządu John Deere Polska zastąpi go Marko Borwieck.
Europa i Polska
Marko Borwieck związany jest z marką John Deere od 2001 r., gdy dołączył do Działu Marketingu zakładu w Zweibruecken. w 2002 r. przeszedł do John Deere International, gdzie jako Sales Representative, współpracował z oddziałami w całej Europie, w tym w Polsce, awansując do rangi Territory Managera, a następnie Country Managera na rynki duński i szwedzki.
„Dealer Jutra”
W ramach swoich zadań Marko Borwieck odpowiadał m.in. za implementację strategii „Dealer Jutra” w Polsce. Od listopada 2018 r. pełni funkcję Used Equipment Managera na cały Region 2, obejmujący całą Europę, Wspólnotę Niepodległych Państw, Afrykę Północną oraz Bliski i Środkowy Wschód.
Dostępność usług
– Konsolidacja sieci dealerskiej to krok wyprzedający – komentuje Mirosław Leszczyński. Spowoduje on, że nasi klienci będą mogli liczyć na wysoki standard i taką samą dostępność do usług, jak dotychczas, pomimo zmieniających się warunków rynkowych. Jesteśmy przekonani, że cała branża będzie musiała kiedyś pójść naszym śladem. Jesteśmy w fazie planowania. Dokładne rozwiązania zostaną wypracowane z naszymi partnerami z sieci dealerskiej
Zmiany od 10 lat
– W firmie John Deere zmiany zachodzą od 10 lat – mówi Marko Borwieck. Dla przykładu w 2010 r. w Holandii było 40 dealerów marki John Deere co w sumie dawało ok. 50 punktów sprzedaży. Po wprowadzeniu programu "Dealer Jutra 2,0" zredukowano liczbę dealerów z 40 do 8.
Wzrost liczby pracowników
Czyli wspomniane 50 punktów sprzedaży przejęło 8 mocnych dealerów. Po wprowadzeniu w Holandii kolejnego etapu programu "Dealer Jutra 3,0" liczba dealerów spadła do 5. Co ważne, liczba punktów sprzedaży nie zmniejszyła się, a nawet wzrosła liczba pracowników.
O efektywności tego systemu w Holandii może świadczyć, że udziały rynkowe marki John Deere poszły w górę – wyjaśnia Borwieck. Każdy z dealerów oferuje wszystkie rozwiązania oferowane przez markę John Deere, aby pomóc klientom w optymalizacji kosztów. Tego samego spodziewamy się w Polsce – dodaje.
Bliżej klienta
John Deere wdrożył strategię "Dealerzy Jutra" w wielu krajach, nie tylko w Stanach Zjednoczonych. Dealerzy w nowej sieci są bardziej skupieni na klientach. Zadania administracyjne, księgowe itd. są scentralizowane i zoptymalizowane. Zmniejszenie administracji w połączeniu z ulepszonymi procesami pozwala na zatrudnienie większej liczby specjalistów, którzy są bliżej klienta,
Potrzeby użytkowników sprzętu
Klientom zależy na tym, aby ich dealer znajdował się nie dalej niż 30-45 minut od miejsca zamieszkania – ta zasada naszej działalności pozostaje bez zmian – wyjaśnia zespół John Deere Polska. Z drugiej strony, aby zrobić krok naprzód, potrzebujemy większych podmiotów w ramach tego samego zespołu zarządzającego. Zwiększy to profesjonalizm, utrzymując łatwą dostępność specjalistów, aby spełnić rosnące potrzeby klientów.
opr. jj