W listopadzie minionego roku John Deere wprowadził na rynek kilka modeli ciągników 6R. W tym jest czterocylindrowa wersja 6R 150 o mocy maksymalnej 165 KM, a przy zastosowaniu inteligentnego zarządzania mocą (IPM) dysponuje nawet mocą 177 KM. Traktor ma niską masę własną, która wynosi 6,5 t, a DMC to 10,45 t. Dzięki temu model 6R 150 ma dużą ładowność, która wynosi 4 tony. Ma to istotne znaczenie dla gospodarstw, które potrzebują wszechstronnego ciągnika.
Specjalista w transporcie
Z kolei w zakresie modeli 6-cylindrowych John Deere ma wersję 6R 185 o mocy maksymalnej nawet 234 KM, która osiąga przy zastosowaniu inteligentnego zarządzania mocą w przypadku transportu, pracy z WOM i korzystania z układu hydraulicznego. Producent określa ten model jako specjalistyczny ciągnik dla rolników i usługodawców, którzy spędzają więcej czasu na drogach.
Test DLG PowerMix
W ostatnim komunikacie John Deere - nie bez dumy - pokazuje możliwości tej wersji, wskazując na wyniki pomiarów centrum testowego DLG w miejscowości Groß-Umstadt. W teście DLG PowerMix Transport 2.0 nowy model 6R 185 zużył zaledwie 355 g/kWh oleju napędowego i 14 g/kWh płynu DEF. W zależności od regionalnych cen oleju napędowego i płynu DEF pozwala to na oszczędności do 2 euro/godz. podczas transportu. Cykle testowe na drodze obejmowały jazdę w typowych warunkach eksploatacyjnych z niskimi i wysokimi obciążeniami. Warto dodać, że w modelu 6R 185 zastosowano wydajną przekładnię AutoPowr i silnik PowerTech PVS o pojemności 6,8 l.
opr. jj