StoryEditor

Jeep: nowe hybrydy plug-in

Jeep 4xe o mocy ponad 200 KM

21.07.2020., 00:00h

Firma wprowadza hybrydowe modele Renegade 4xe i Compass 4xe.

Na ekstremalne trasy

Jak wyjaśnia producent, modele 4xe mogą być w 100% elektryczne, co ma istotne znaczenie w mieście. Dzięki połączeniu 11,4 kWh akumulatora z silnikiem elektrycznym 60 KM, zapewniającym średni zasięg 50 kilometrów i zerową emisję zanieczyszczeń w trybie w pełni elektrycznym*.

Oba modele to w 100% autentyczne Jeepy 4x4 - z dwoma silnikami elektrycznymi tworzącymi pętlę Powerloop. Mają napęd na wszystkie koła, co pozwala stawić czoła długim off-roadowym przygodom w ekstremalnym terenie.

Miasto: spalanie 2 l/100 km

Jeep ma się czym pochwalić: symbol 4xe oznacza zwiększone osiągi pojazdu (moc do 240 KM), radość z jazdy (maksymalna prędkość 130 km/h w trybie całkowicie elektrycznym, a w trybie hybrydowym* 200 km/h), oszczędność paliwa (zużycie ok. 2 litry/100 km w trybie hybrydowym), a także ochrona środowiska (emisja mniejsza niż 50 g/km CO2 w trybie hybrydowym*).

Tryb Electric

Podczas jazdy w mieście, kierowca może wybrać w pełni elektryczny tryb jazdy (Electric), co zapewnia bezemisyjną jazdę. Średni zasięg Renegade i Compassa 4xe na samym prądzie to 50 km*, a maksymalna prędkość wynosi 130 km/h w wersji całkowicie elektrycznej. Silnik spalinowy włącza się tylko w przypadku konieczności gwałtownego przyspieszenia lub niskiego poziomu naładowania akumulatora.

Renegade i Compass

Renegade 4xe i Compass 4xe są wyposażone w 1,3-litrowy silnik benzynowy z przodu oraz silniki elektryczny między kołami tylnymi i zasilany akumulatorem o mocy 11,4 kWh, który można ładować podczas jazdy lub zewnętrznie z domowego gniazdka elektryczneg lub na publicznych stacjach ładowania.

Moc i moment obrotowy

Wydajny, czterocylindrowy silnik turbo o poj. 1,3 l zapewnia moc 130 KM lub 180 KM, a wsparty 60 KM wytwarzanymi przez silnik elektryczny daje łącznie 190 KM (wersja Limited) lub 240 KM (Trailhawk i S). Silnik elektryczny zapewnia moment obrotowy 250 Nm, a silnik spalinowy 270 Nm.

Połączenie silnika spalinowego i elektrycznego pozwala uzyskać przyspieszenie od 0 do 100 km/h w ok. 7,5 s i maksymalną prędkość 130 km/h w trybie elektrycznym i 200 km/h w hybrydowym.

Oszczędzanie baterii

Poza miastem kierowca może wybrać tryb „e-Save” i zmaksymalizować wydajność energetyczną dzięki funkcji oszczędzania baterii. Funkcja ta utrzymuje pozostały czas pracy akumulatora (na przykład, jeśli dostępny poziom naładowania akumulatora wynosi 70%, jest on utrzymywany na poziomie 70%). W takim przypadku, silnik spalinowy ładuje akumulator za pomocą zespółu generatora silnika elektrycznego zamontowanego na przedniej osi, utrzymując go na ustalonym wcześniej poziomie.

Silnik spalinowy

Druga opcja, zwana ładowaniem akumulatora, wykorzystuje silnik spalinowy do ładowania akumulatora do 80%. Ta funkcja jest szczególnie przydatna, gdy zbliżamy się do miasta, ponieważ oznacza to, że kierowca może dotrzeć do centrum miasta z naładowanym akumulatorem, a potem nie martwiąc się o nic, jechać w trybie elektrycznym.

Szkoda, że otwarcie zapisów na te modele planowane jest w Polsce dopiero na sierpień br., bo w innych krajach są już od lipca.

* Zgodnie z cyklem pomiarowym WLTP i zależnie od wyposażenia/wersji.

opr. jj

28. kwiecień 2024 03:45