Jednostka napędowa
6-cylindrowy silnik MAN o pojemności skokowej 15,2 l jest montowany w modelach 1151 Vario MT, 1156 Vario MT i Fendt 1162 MT. W ciągniku Fendt 1167 Vario MT zamontowano 6-cylindrowy silnik MAN o pojemności skokowej 16,2 l i maksymalnej mocy 673 KM. Ten silnik został zaprojektowany pod kątem uzyskania wysokiej wydajności topowego modelu serii 1100 Vario MT.
Nowe rozwiązania
W nowych ciągnikach Fendt znalazały się nowości takie jak m. in. odchylany dyszel i odchylany tylny podnośnik, całkowicie przeprojektowana koncepcja zawieszenia Smart Ride + oraz znane elementy sterujące Fendt.
Układ napędowy VarioDrive
Sposób działania przekładni jest podobny do traktorów kołowych. Jednak z powodu braku przedniej osi oba silniki hydrauliczne działają na tylną oś. Nowy układ napędowy Fendt VarioDrive i koncepcja niskiej prędkości Fendt iD są już znane z dużych ciągników Fendt 1000 Vario i Fendt 900 Vario oraz ciągnika gąsienicowego Fendt 900 Vario MT.Praca na niskich obrotach. Według ekspertów ds. Marketingu Fendt koncepcja niskiej prędkości Fendt iD działa szczególnie efektywnie z układem napędowym VarioDrive i została zaprojektowana z myślą o dużych rezerwach mocy. Silnik może pracować z oszczędnymi 1500 obr / min i maksymalnym momentem obrotowym 3100 Nm.
Silniki hydrauliczne przy dużym obciążeniu
Dwa silniki hydrauliczne hydrostatyczno-mechanicznego układu napędowego w ciągniku Fendt 1100 Vario MT obracają się niezależnie od siebie. Ponadto silnik hydrauliczny jest automatycznie i całkowicie odłączany przy dużych prędkościach, gdy nie ma obciążenia. Wentylator hydrauliczny umożliwia optymalne chłodzenie silnika niezależnie od prędkości obrotowej silnika.
Zawieszenie SmartRide
Nowy typ zawieszenia został rozszerzony z myślą o modelu Fendt 1100 Vario MT, aby dostosować je do jego segmentu mocy. SmartRide+ to dwa sterowane siłowniki hydrauliczne. Kompensują one zmiany masy podczas procesu roboczego. Według producenta zapewnia to maksymalną moc trakcyjną w polu bez przerywania mocy trakcyjnej. Siłownikami hydraulicznymi można również sterować bezpośrednio z kabiny, aby obniżyć pojazd z przodu. Ma to ułatwić zakładnia przedniego obciążnika.Stanowiące część podwozia gąsienicowego cztery środkowe rolki gąsienicowe są zawieszone w taki sposób, że mają dostosowywać się do konturów podłoża. Dzięki nowej serii, ciągniki Fendt, w tym ciągniki gąsienicowe bedą oferowane w zakresie mocy od 70 do 673 KM.
opr.łs