Jej szerokość robocza wynosi 12 lub 15 m. W stosunku do poprzednich modeli Vogelsang, belka pozwala uzyskać docisk elementów roboczych do 12 kg. Rozstaw węży rozlewających wynosi 25 cm. Przy szerokości roboczej 15 m masa wysięgnika to 1800 kg.
Pierścienie uszczelniające
Wśród najważniejszych nowości trzeba wskazać na nowo zaprojektowane gumowe pierścienie uszczelniające, tłumienie drgań za pomocą resorów piórowych i hydrauliczne blokowanie ramion wysięgnika. Belka może być mocowana na zbiorniku w przypadku kół lub błotników sięgających nawet do wysokości 2 metrów.
Nowy, wydłużony kształt końcówki dozującej przypomina dziób i umożliwia kontrolowany, równomierny przepływ gnojowicy na całej długości wylotu. Pozwala to uniknąć zanieczyszczenia roślin podczas rozlewania gnojowicy. Dzięki aktywnemu naciskowi spiczasta końcówka BlackBirda lepiej wnika w glebę i wycina wąski pasek, aby gnojowica wniknęła bezpośrednio między rośliny.
Płynny przepływ
BlackBird jest wyposażony w zaawansowany dystrybutor Vogelsang ExaCut ECQ. Jest on umieszczony centralnie na ramieniu bocznym i tym samym optymalnie ustawiony w celu równomiernego rozprowadzania gnojowicy. Duży przekrój poprzeczny i płyty prowadzące zapewniają płynność przepływu i wysoką dokładność rozprowadzania gnojowicy.
W celu zapewnienia szybszej i łatwiejszej konserwacji ExaCut ECQ, Vogelsang umieścił dużą klapę serwisową, która umożliwia bezpośredni dostęp do wszystkich części wewnętrznych. Przy pracach serwisowych nie jest konieczny demontaż rozdzielacza ani ciężkiej pokrywy z podłączonymi wężami wylotowymi i przewodami zasilającymi. Dzięki QuickService, ExaCut ECQ układ można skontrolować w kilka minut.
Mniej mocy i większa stabilność
Zredukowano również zapotrzebowanie na moc - nawet o 50 procent. Jest to możliwe dzięki nowej konstrukcji wirnika i niższym prędkościom obrotowym. Ponieważ ostrza tnące są poddawane mniejszym obciążeniom wynikającym ze zminimalizowanej prędkości i wewnętrznego nacisku dystrybutora, okres użytkowania - jak informuje producent - wydłuża się nawet o 50 procent.
Nowe sprężyny piórowe i tłumienie drgań zapewniają stabilność. Chronią całą konstrukcję przed nadmiernym obciążeniem i redukują drgania podczas transportu drogowego. Tłumione siłowniki hydrauliczne w położeniu krańcowym zapewniają minimalne obciążenia ramy podczas składania. Szerokość belki do położenia transportowego wynosi 2,99 metra.
opr. jj