To uniwersalne, kompaktowe wersje wyposażone w zmodernizowany silnik 4-cylindrowy o pojemności skokowej 3,6 litra. Producent informuje, że zapewnia to większą moc i wyższy moment obrotowy. Co istotne, maksymalny moment obrotowy osiągany jest przy niskich obrotach (1300 obr./min).
Silnik FPT Industrial
Zgodność z normą Stage V zapewnia opracowane przez FPT Industrial rozwiązanie Compact HI-eSCR2 w skład, którego wchodzi katalizator utleniający (DOC), system filtracji cząstek stałych i układ selektywnej redukcji katalitycznej (SCR). Niewielkie wymiary układu SCR sprawiają, że mieszczą się w jednej, kompaktowej obudowie pod maską ciągnika, więc nie ograniczają widoczności. Warto dodać, że system Compact HI-eSCR2 jest bezobsługowy; przez cały cykl eksploatacji nie wymaga wymiany komponentów ani czyszczenia mechanicznego. Istotną cechą nowych modeli jest łatwy dostęp do wszystkich punktów serwisowych, włącznie z filtrami silnika, które umieszczono po tej samej stronie ciągnika, co przekłada się na lepszą i szybszą obsługę serwisową.
Wszechstronny T5 Utility
Wersja T5 Utility jest adresowana do gospodarstw, w których ciągnik wykorzystywany jest do intensywnej pracy z ładowaczem czołowym, do obsługi przednich lub tylnych narzędzi i w transporcie. Dzięki dużej osi klasy 1.5, która zapewnia większy udźwig i szerszej tylnej tulei, pozwalającej na stabilniejszą obsługę ładowacza. Zaawansowany dżojstik z przełącznikiem Dual Command oraz obsługą 3., 4. i 5. funkcji ładowacza czołowego, a także funkcji wysprzęglania zapewnia pełną kontrolę podczas obsługi ładowacza czołowego. Przestronna, dobrze przeszklona kabina VisionView ze smukłymi słupkami istotnie wpływa na widoczność, a duże okno dachowe pozwala na bezproblemową obserwację ładowacza w podniesionej pozycji. Nowa gama T5 Utility to większe osiągi dzięki silnikowi dysponującemu dodatkowymi 5 KM mocy i o 10% wyższym momentem obrotowym, którego wartość maksymalna jest teraz osiągana przy niższych obrotach. Udźwig tylnego podnośnika ciągników T5 Utility wynosi nawet 4400 kg, a trzybiegowy WOM obsługujący tryb ECO pozwala na oszczędność paliwa podczas lżejszych prac.
T5 Electro Command
Ta seria zyskała też dodatkową dawkę mocy w modelach z dolnej części gamy, a moment obrotowy zwiększono o 5% we wszystkich modelach. Maksymalny moment obrotowy osiągany jest teraz przy niższych obrotach – 1300 obr./min – co poprawia reakcję przy obciążeniu i ułatwia ruszanie z miejsca. Pojemność zbiornika paliwa zwiększono do 174 litrów, co pozwala dłużej pracować na jednym tankowaniu. Trzy modele w opisywanej serii – o mocy 101 KM, 110 KM i 117 KM – wyposażono w znaną 4-stopniową przekładnię Electro Command typu Semi-PowerShift z 16 biegami do przodu i 16 biegami wstecznymi, która cechuje się bezsprzęgłową zmianą biegów. Dodatkowo opcjonalny tryb Auto dysponuje funkcją automatycznej zmiany przełożeń.
Dobra widoczność
Na komfort jazdy T5 Electro Command wpływa amortyzacja przedniej osi Terraglide. W połączeniu z amortyzacją kabiny Comfort Ride kierowca odczuwa niższe wibracje podczas pracy. Z kolei kabina VisionView zapewnia widoczność we wszystkich kierunkach. Pakiet LED-owego oświetlenia 360 stopni pozwala na pracę po zmroku. Również do tej serii oferowany jest ładowacz czołowy 700TL marki New Holland z szeroką ramą (1100 mm). Oddzielna pompa hydrauliczna o wydatku 80 l/min, w połączeniu z zaawansowanym dżojstikiem elektrohydraulicznym na podłokietniku, ułatwia obsługę ładowacza i sterowanie przekładnią, aby bez wysiłku zmieniać przełożenia.
opr. jj