Jako nowość na sezon 2021 Vredo przedstawia samobieżny beczkowóz VT 7138. Podobną maszynę Vervaet Hydro Trike XL na 5 kołach prezentowaliśmy w „profi” 6-2020, ale wróćmy do sedna...
Mocny silnik V8
Beczkowóz Vredo jest wyposażony w silnik Scania V8 spełniający normę Stage V, którego moment obrotowy wynosi bagatela – 3250 Nm i generuje moc 710 KM. W standardzie jest pompa wyporowa o wydajności 12 m3/min, a dodatkowo dostępna jest także pompa odśrodkowa o wydajności 16 m3/min przeznaczona do napełniania beczkowozu.Kolos, ale zwinny
Kompaktowa konstrukcja z maksymalnie trzema osiami skrętnym sprawia, że maszyna mimo dużych rozmiarów, jest zwrotna. System regulacji ciśnienie w oponach dostępny w opcji, umożliwia ograniczenie ugniatania gleby. Opcjonalna jest również czwarta oś podporowa, dzięki której maszyna nie przekracza dopuszczalnego nacisku na oś. Masa własna Vredo VT 7138 to 34 t łącznie z belką rozlewającą o szerokości 36 m.
Dwa zakresy prędkości
Przekładnia bezstopniowa CVT marki Vredo ma dwa zakresy prędkości: 0–20 km/h i 0–40 km/h. Umożliwia ona pracę z prawidłową prędkością a optymalnym zakresie obrotów silnika dla każdej szerokości roboczej i zróżnicowanej dawki gnojowicy. W celu ograniczenia zużycia paliwa, firma Vredo opracowała ekologiczny tryb pracy silnika, wykorzystując wysoki moment obrotowy jednostki napędowej.
Poniżej 3 metrów na drodze
Amortyzowana pneumatycznie kabina z klimatyzowanym wnętrzem wyposażona jest w fotel Grammer Maximo i wielofunkcyjny terminal. Oprócz standardowego zbiornika o pojemności 32 000 litrów, w opcji dostępny jest zbiornik FlexTank, którego pojemność 25 000 litrów można zwiększyć o kolejne 7 000 litrów. Z wąskim zbiornikiem FlexTank i 30-metrową belką rozlewową beczkowóz Vredo VT 7138 mieści się w 3 m szerokości transportowej. Oznacza to, że może poruszać się po drogach bez specjalnego pozwolenia. Natomiast z belką rozlewową Vogelsang o szerokości 36 m, szerokość transportowa beczkowozu VT 7138 wzrasta do prawie 3,5 m.
opr. aj
fot. firmowe