Dosłownie kilka dni temu w artykule: Czy ten ciągnik rolniczy z napędem hybrydowym podbije europejski rynek? Jaka to marka? pisaliśmy o najmocniejszym chińskim ciągniku hybrydowym marki Zoomlion, a w tym tygodniu z linii produkcyjnej zjechał jeszcze mocniejszy model flagowy DV4004, który rozwija moc 400 KM
Hybrydowa seria ciągników Zoomlion
Zoomlion wprowadza trzy nowe modele hybrydowych ciągników: DV3504 (350 KM), DV3804 (380 KM) i DV4004 (400 KM). Maszyny te napędzane są inteligentnym systemem MIDD (Meshed Intelligent Direct Drive), który wykorzystuje jednostkę spalinową w układzie hybrydowym. Producent podkreśla, że system ten zmniejsza zużycie paliwa o około 8% i umożliwia płynną regulację prędkości od 0 do 40 km/h. Szczegóły działania systemu pozostają tajemnicą, co budzi pytania o jego praktyczne możliwości.
Komfort pracy w kabinie Zoomlion
Nowe modele ciągników Zoomlion wyposażono w ciśnieniową kabinę, która zapewnia operatorowi wysoki poziom komfortu. Wbudowany system nawigacyjny i kamery 360 stopni umożliwiają pełną kontrolę nad otoczeniem maszyny, co jest szczególnie przydatne podczas pracy na dużych polach. Dodatkowym atutem jest niski poziom hałasu – 79 dBA, co czyni kabinę jedną z najcichszych w tej kategorii maszyn.
Moc hydrauliki i imponujące parametry
Hydraulika nowych modeli osiąga wydajność 220 l/min w przypadku DV3504 oraz 250 l/min w DV3804 i DV4004, co pozwala na efektywną pracę z ciężkim osprzętem. Tylny podnośnik ma udźwig do 10 t, a rozmiar opon (600/70R30 z przodu i 710/70R42 z tyłu) ma zapewnić stabilność w trudnym terenie. Wymiary maszyn – długość 6,4 m, szerokość 4,2 m i wysokość 3,4 m – oraz prześwit wynoszący 440 mm wskazują, że ciągniki te są zaprojektowane z myślą o dużych gospodarstwach rolnych.
Plany Zoomlion na globalny rynek
Producent zapowiada, że nowe hybrydowe ciągniki będą prezentowane w Rosji, gdzie planowane są pierwsze dostawy jeszcze w tym roku. Jednak Zoomlion od dawna dąży do rozszerzenia swojej obecności na rynkach globalnych, w tym w Europie. Mimo wcześniejszych ambitnych planów, chińska firma nie zdołała jeszcze zdobyć znaczącego udziału w europejskim rynku rolniczym, choć posiada już sieci dealerów w Niemczech, Francji, Włoszech i Hiszpanii.
Czy Zoomlion może zagrozić europejskim liderom?
Według producenta, nowe ciągniki mają potencjał, by rywalizować z europejskimi maszynami, oferując wyższą wydajność i oszczędność paliwa. Jednak sukces w Europie zależy nie tylko od zaawansowanej technologii, ale także od niezawodności, dostępności serwisu i atrakcyjnej ceny. Czy hybrydowe modele Zoomlion rzeczywiście znajdą swoje miejsce na europejskich polach? Odpowiedź na to pytanie poznamy w nadchodzących latach.
opr. aj
źródło: S. Vale, profi.co.uk