Napęd spalinowo-elektryczny w Zoomlion DV 3504
Zoomlion DV 3504 to największy ciągnik rolniczy o konwencjonalnej budowie w ofercie chińskiego producenta. Wyposażony jest w hybrydowy napęd spalinowo-elektryczny o mocy 257 kW (350 KM). Choć szczegółowa konfiguracja napędu nie została jeszcze ujawniona, to wiadomo, że konstrukcję opracowano z myślą o efektywności i wszechstronności. Bezstopniowa przekładnia jezdna umożliwia płynną regulację prędkości w zakresie od 0 do 40 km/h, co sprawia, że ciągnik ma sprawdzić się zarówno w polu, jak i w transporcie.
Hydraulika i siła udźwigu na miarę dużych gospodarstw
Ciągnik DV 3504 oferuje dwie wersje hydrauliki – o wydajności 160 lub 220 l/min. Tylny podnośnik ma siłę udźwigu wynoszącą około 10 t, więc ciągnik będzie w stanie współpracować z dużymi, ciężkimi maszynami, tj. pługi obracalne czy szerokie agregaty uprawowe. Maszyna jest zatem dopasowana do dużych gospodarstw.
Komfortowa kabina i nowoczesne technologie
Jednym z najważniejszych elementów ciągnika Zoomlion DV 3504 jest nowa kabina nadciśnieniowa, która skutecznie chroni operatora przed pyłem i kurzem, a także środkami ochrony roślin. Projekt kabiny bazuje na doświadczeniach znanych marek i według producenta oferuje intuicyjne sterowanie i ergonomiczne rozmieszczenie elementów obsługi. Dodatkowo system kamer 360 stopni, zapewnia pełną widoczność wokół maszyny, co zwiększa bezpieczeństwo i wygodę pracy.
Kto jest właścicielem marki Rabe?
Zoomlion jest również właścicielem europejskiej marki Rabe, znanej z produkcji pługów. Choć marka ta należy do chińskiego koncernu, jej produkty nadal zachowują charakterystyczny niebieski kolor i jakość, która przyciąga uwagę rolników w Europie. To połączenie europejskiego doświadczenia z chińską innowacyjnością może zwiększyć zainteresowanie maszynami Zoomlion na międzynarodowym rynku.
Czy Zoomlion DV 3504 zyska uznanie w Europie?
Model DV 3504 to kolejny krok w rozwoju chińskiej technologii rolniczej, łączący nowoczesne rozwiązania z wysoką wydajnością. Dzięki hybrydowemu napędowi spalinowo-elektrycznemu, zaawansowanej hydraulice i komfortowej kabinie, ciągnik ten może konkurować z ofertą europejskich marek. Czy jednak rolnicy w Europie przekonają się do tej maszyny? Decyzja będzie zależała od jej wydajności w praktyce i dostosowania do lokalnych wymagań.
opr. aj
źródło: profi.de