StoryEditorAktualności

W 2022 roku Fendt ustanowił własny rekord w produkcji ciągników!

W minionym roku niemiecki producent wchodzący w skład koncernu AGCO wyprodukował okrągłą liczbę ciągników, ustanawiając własny rekord! W całej swojej historii Fendt nie wyprodukował dotychczas tylu ciągników w jednym roku!
13.03.2023., 06:00h

Ile w 2022 roku powstało ciągników ze znaczkiem Fendt na masce?

To pierwsza taka sytuacja, żeby Fendt w jednym roku wyprodukował aż 20 tysięcy ciągników! Choć traktory montowane są w bawarskim Marktoberdorfie, gdzie mieści się główna siedziba firmy, kabiny i maski powstają w drugiej fabryce w Asbach-Bäumenheim.

image

W 2022 roku Fendt wyprodukował 20 tysięcy ciągników, co w ponad 90-letniej historii firmy zdarzyło się po raz pierwszy.

FOTO: firmowe

Jak powstają ciągniki Fendt?

W Marktoberdorfie na jednej linii produkcyjnej wytwarzane są różne modele ciemnozielonych ciągników. Kluczowym elementem każdej maszyny jest silnik i przekładnia. W przedniej części ciągnika są także stosunkowo duże podzespoły, tj. oś przednia czy zbiornik oleju hydraulicznego. W ciągu trzech godzin jednostka przechodzi przez trzydzieści stanowisk! Początkowo do silnika i przekładni montowane są wiązki przewodów i wiele czujników, których zadaniem jest monitorowanie parametrów pracy podzespołów ciągnika i przesyłanie ich do komputera pokładowego. Kolejnym etapem jest montaż filtrów, katalizatora oraz zbiornika paliwa.

Połączeniem kabiny z silnikiem zajmują się odpowiednio przeszkoleni pracownicy. Kabina scalana jest z resztą maszyny za pomocą wytrzymałych śrub. Po poprowadzeniu całej elektryki przychodzi czas założenie osłon i maski silnika. Następnie ciągnik zalewa się płynami eksploatacyjnymi i poddaje serii testów. Kontrolowane jest wszystko, począwszy od kierunkowskazów, na układzie kierowniczym skończywszy. Do sprawdzenia jest około 100 elementów.

image

Kabiny do ciągników Fendt od podstaw produkowane są w fabryce w Asbach-Bäumenheim, a następnie przewożone do Marktoberdorfu.

FOTO: firmowe

W drugiej fabryce w Asbach-Bäumenheim produkcja rozpoczyna się od surowca dostarczanego do fabryki w postaci rur, profili i blach. W produkcji podzespołów, tj. kabiny i maski, wykorzystuje się technologię cięcia laserowego. Obrys elementów tworzony jest na wycinarkach płaskich, a kształtowanie gotowej bryły wykonuje się na trójwymiarowych wycinarkach laserowych. Producent zapewnia, że zaawansowane technologie spawalnicze umożliwiają wytwarzenie kabin o różnych kształtach. Przykładem może być kabina VisioPlus z zakrzywioną przednią szyba montowana w ciągnikach serii 700.

Jubileuszowym, 20-tysięcznym egzemplarzem był 724 Vario

Seria 700 ciągnika jest jedną z najpopularniejszych wśród całej oferty producenta. Z pewnością przyczynia się do tego sześciocylindrowy silnik, który w zależności od modelu generuje moc od 144 KM do nawet 237 KM. Dzięki dużej pojemności przekraczającej 6 l, technologii czterozaworowej oraz common rail, jednostka napędowa generuje wysoki moment obrotowy. Co więcej, seria 700 ma nowy terminal FendtOne, a dzięki bezstopniowej przekładni Vario, może rozwijać prędkości od 0,02 do 50 km/h.

Wyposażenie ciągników Fendt 700 Vario

System TMS zarządzania układem jezdnym (ang. Tractor Management System) steruje jednostką napędową i przekładnią w celu zoptymalizowania ich pracy. Zużycie paliwa ma ograniczać automatyczna kontrola maksymalnej mocy ciągnika, która sprawia, że silnik pracuje w ekonomicznym zakresie obrotów. Funkcja kontroli maksymalnego obciążenia określa, jak bardzo może spaść prędkość obrotowa silnika pod obciążeniem, zanim system zmieni przełożenie przekładni bezstopniowej.

opr. aj

fot. firmowe

 

26. kwiecień 2024 07:15