StoryEditor

Przełomowa podróż elektrycznych ciężarówek, czyli Mercedes-Benz eActros 600 podbija Europę!

Od Przylądka Północnego w Horwegii do Tarify w Hiszpanii – trwające 45 dni testy dwóch samochodów ciężarowych Mercedes-Benz Actros 600 dobiegły końca. Czy elektryczny transport kołowy ma przyszłość?

01.08.2024., 06:00h

Mercedes-Benz Trucks z sukcesem zakończył europejską trasę testową eActros 600, o której pisaliśmy TUTAJ. Każdy z dwóch samochodów ciężarowych pokonał ponad 15 000 kilometrów przez 22 kraje. Prototypy elektrycznych ciężarówek dalekobieżnych udowodniły, że transport bezemisyjny na długich dystansach jest możliwy, otwierając nowy rozdział w historii transportu drogowego.

Imponujące wyniki testu na europejskich drogach

Dwa pojazdy testowe Mercedes-Benz eActros 600 przejechały odpowiednio 15 269 i 15 939 km w ciągu 45 dni, poruszając się z maksymalną masą całkowitą 40 ton. Co więcej, ciężarówki były ładowane wyłącznie na publicznych stacjach ładowania, co potwierdza możliwość wykorzystania istniejącej infrastruktury do transportu długodystansowego.

image
eActros 600 ma trzy zestawy akumulatorów, każdy o pojemności 207 kWh. Łączna pojemność zainstalowanych akumulatorów wynosi 621 kWh.
FOTO: Daimler Truck AG

Christof Weber, szef działu Global Testing Mercedes-Benz Trucks, podkreślił, że pojazdy testowe przeszły próbę celująco, dostarczając cennych informacji dla dalszego rozwoju elektrycznego transportu kołowego. Chociaż doświadczenia z ładowaniem były zróżnicowane, test udowodnił, że elektryczny transport długodystansowy jest możliwy.

Od Przylądka Północnego po Tarifę - eActros 600 podbija kontynent

Trasa dwóch elektrycznych ciężarówek Mercedes-Benz eActros 600 rozpoczęła się 11 czerwca we Frankfurcie nad Menem i prowadziła przez północną Europę aż do Przylądka Północnego w Norwegii - najdalej wysuniętego na północ punktu Europy dostępnego drogą lądową. Następnie konwój skierował się na południe, przejeżdżając przez kraje bałtyckie, Europę Środkową i Południową, aby dotrzeć do Tarify w Hiszpanii - najdalej wysuniętego na południe miejsca w kontynentalnej Europie.

image
eActros 600 ma trzy zestawy akumulatorów, każdy o pojemności 207 kWh. Łączna pojemność zainstalowanych akumulatorów wynosi 621 kWh.
FOTO: Daimler Truck AG

Technologia przyszłości w Mercedes-Benz eActros 600

eActros 600 wyposażony jest w akumulatory o pojemności ponad 600 kilowatogodzin i nowo opracowaną, wysoce wydajną elektryczną oś napędową. Dzięki temu ciężarówka może przejechać do 500 kilometrów bez konieczności doładowania. Pojazd obsługuje ładowanie CCS o mocy do 400 kW, a w przyszłości będzie również kompatybilny z technologią ładowania megawatowego (MCS), co ma skrócić czas przeznaczony na ładowanie akumulatorów.

Jak sprawdzają się elektryczne samochody ciężarowe?

Mercedes-Benz Trucks planuje, aby eActros 600 zastąpił większość ciężarówek z silnikami Diesla w segmencie transportu długodystansowego. Firma oferuje klientom kompleksowe rozwiązanie obejmujące nie tylko pojazd, ale także doradztwo, infrastrukturę ładowania i usługi serwisowe.

Więcej szczegółów na temat wyników Mercedes-Benz eActros 600 European Testing Tour 2024 zostanie przedstawionych podczas targów IAA Transportation w Hanowerze we wrześniu.

opr. aj

fot. firmowe

21. listopad 2024 12:09