
Więcej mocy i lepsza zwrotność w serii T5S
Nowe ciągniki New Holland T5S dostępne są w wersjach o mocy 90, 100 oraz – nowość – 110 KM. Producent wprowadził zmiany nie tylko w wyglądzie, ale przede wszystkim w wyposażeniu, które ma bezpośrednio przełożyć się na wydajność i komfort pracy. Wśród nowości znalazła się m.in. zmodyfikowana przednia oś zapewniająca szybszą reakcję układu kierowniczego, co ma szczególne znaczenie przy pracy z ładowaczem czołowym.
Dla tych, którzy pracują na ograniczonej przestrzeni, dostępna jest opcjonalna oś SuperSteer. Dzięki niej promień skrętu jest jeszcze mniejszy, a manewrowanie w oborze czy na podwórzu – dużo łatwiejsze.
Nowe funkcje przekładni i łatwiejsze sterowanie
W serii T5S wprowadzono również system Dynamic Start & Stop, który pozwala ruszać i zatrzymywać się bez używania pedału sprzęgła – wystarczy wcisnąć pedał hamulca. Z kolei przekładnia Power Shuttle umożliwia płynną zmianę kierunku jazdy bez przerywania pracy, a dodatkowo można ją dostosować do stylu jazdy, wybierając jeden z trzech poziomów szybkości reakcji. Wszystko to oparto na sprawdzonym układzie biegów 12 × 12.
Producent nie zapomniałe też o hydraulice. Opcjonalna pompa o wydajności 82 l/min ułatwia pracę z wymagającymi narzędziami.
Kabina w nowej serii New Holland T5S
Nowe ciągniki T5S wyróżniają się też poprawioną widocznością z kabiny. Udało się to producentowi osiągnąć dzięki nowej konstrukcji maski silnika i wydechu w kształcie litery U, który poprawia widoczność po prawej stronie. Po lewej stronie również zwiększono prześwit i widoczność, co przydaje się na nierównym terenie.
Na uwagę zasługuje nowy zestaw wskaźników – cyfrowy kokpit samoczynnie dopasowuje jasność do warunków otoczenia i dostarcza kluczowe informacje, m.in. o zużyciu paliwa, pokonanej odległości i wydajności pracy. Zbiornik paliwa o pojemności stu trzydziestu litrów oznacza rzadsze wizyty przy dystrybutorze.
New Holland gotowy na Rolnictwo 4.0
T5S jest też gotowy na rolnictwo 4.0. Już teraz modele można wyposażyć w technologię ISOBUS klasy drugiej, umożliwiającą komunikację z narzędziami. Dodatkowo dostępna jest opcjonalna przednia oś z napędem na przednie koła oraz nowa przednia oś z mokrym sprzęgłem, która obniża poziom hałasu i wydłuża żywotność podzespołów.
Od 2026 roku ciągniki T5S będą oferowane z elektronicznym sterowaniem tylnego podnośnika Lift-O-Matic oraz fabrycznie montowanym systemem automatycznego prowadzenia kompatybilnym z wyświetlaczem IntelliView IV Plus i funkcją DirectSteer.
Rolnicy zyskują także możliwość korzystania z wbudowanej telematyki i stałego dostępu do danych o maszynie – w tym lokalizacji, zużyciu paliwa, parametrach pracy i stanie technicznym. Dane można przesyłać w czasie rzeczywistym za pośrednictwem platformy FieldOps, co daje pełną kontrolę nad pracą maszyny i pola.
Bezpieczeństwo i widoczność po zmroku
Na koniec warto wspomnieć o opcjonalnym oświetleniu LED oraz sygnalizacji świetlnej, które poprawiają bezpieczeństwo i komfort pracy po zmroku. Producent zadbał, by seria T5S była gotowa na wyzwania, jakie stawia przed nią codzienna praca w gospodarstwie.
Dla kogo ciągniki T5S?
Nowe ciągniki z serii New Holland T5S łączą sprawdzone rozwiązania z nowoczesną technologią. To sprzęt dla rolników, którzy szukają ciągnika uniwersalnego, ale gotowego do pracy z ładowaczem, narzędziami wymagającymi hydrauliki i systemami rolnictwa precyzyjnego. Czy warto? Decyzja zawsze należy do rolnika…
opr. aj