Nowa seria kombajnów dotychczasowe modele Fendt 5185 E i 5225 E. Model Corus 518 będzie napędzany 4-cylindrowym silnikim AGCO Power o pojemności skokowej 4,9 l i mocy 185 KM. Większa, 6-cylindrowa jednostka AGCO Power o pojemności 7,4 l pojawi się w Corus 522 i 526. Oba silniki spełniają wymogi normy emisji spalin Stage V.
Nowy układ napędowy i nie tylko
Po raz pierwszy dla najmniejszych kombajnów dostępny będzie napęd hydrostatyczny ze sterowaniem elektrycznym dostępny w całej serii Corus 500. W trybie drogowym system obniży prędkość obrotową silnika, dzięki czemu ograniczy zużycie paliwa. W trybie polowym dostępna będzie pełna prędkość w zależności od zapotrzebowania.
W opcji wyposażenia będą opony przednie w rozmiarach: 620/75 R30, 650/75 R32, 710/75 R32 lub 800/65 R32. Z kolei na tylną oś dostępne będą opony: 400/70 R20 lub 460/70 R24. Kombajny nowej serii będą miały napęd na wszystkie koła.
Model 518 będzie dostępny standardowo ze zbiornikiem na ziarno o pojemności 5200 l i wydajnością rozładunku 72 l/s. W większych modelach Corus 522, a Corus 522 MCS, w opcji będzie zbiornik na ziarno o pojemności 6500 l z wydajnością rozładunku 85 l/s. Modele Corus 526 i Corus 526 MCS będą miały w standardzie duży zbiornik na ziarno. Powierzchnia czyszczenia wyniesie 4,7 m2.
Ulepszone stanowisko pracy
Kabina znana z modelu 5225 E została gruntownie zmieniona. Wielofunkcyjny joystick połączony z podłokietnikiem, umożliwia kierowcy sterowanie między prędkością, zespołem żniwnym i rurą wyładowczą. W nowej serii kombajnów sita będą sterowane bezpośrednio z kabiny. Kontrolę nad maszyną zapewni komputer pokładowy i dwie opcjonalne kamery, a o dobra widoczność zadba duża przednia szyba i nowe światła robocze z przodu kombajnu.
Cenny czas na uwrociach
Na dużych areałach czas jest bezcenny, w tym istotne znaczenie ma to jak szybko maszyna zawróci. Nowy system Fendt Variotronic Turn Assistant w kombajnach Ideal samoczynnie nawraca kombajnem zbożowym zgodnie z obliczonymi i wyznaczonymi wcześniej zadaniami. System zawsze ustawia kombajn rurą wyładunkową skierowaną w kierunku wykoszonego obszaru, co ułatwia rozładunek.
Mocny napęd gąsienicowy
Aby również na terenie pagórkowatym i przy dużej prędkości jazdy uzyskać maksymalną trakcję od roku modelowego 2023 w Ideal 8T, 9T i 10T dostępny jest napęd gąsienicowy Heavy Duty. W przyszłości dostępna będzie gąsienica o szerokości 30cali/76 cm lub przednie opony o rozmiarze 800/70 R 38 z oponami tylnymi o rozmiarze 520/85 R 30 przy szerokości zewnętrznej 3,49 m.
Adam Płachta