StoryEditor

Nowa generacja modeli serii 4E

Marka Deutz-Fahr prezentuje nową generację modeli serii 4E, dostępnych teraz z rewersem elektrohydraulicznym Powershuttle

29.07.2024., 14:00h

Deutz-Fahr modernizuje modele serii 4E, dodając do wyposażenia tych uniwersalnych ciągników rewers elektrohydrauliczny Powershuttle. Dzięki temu - jak twierdzi producent - modele serii 4E są jeszcze bardziej uniwersalne w pracach polowych i zapewniają jeszcze większą wygodę podczas przejazdów po drogach. Razem z rewersem, ciągnik oferuje sprzęgło SenseClutch (regulacja rewersu), przycisk sprzęgła ComfortClutch, funkcję Stop&Go, a także elektroniczne sterowanie wałkiem WOM. Cztery modele, oferujące moc od 66 KM/48,9 kW do 102 KM/75 kW, wyposażono w szereg rozwiązań technologicznych, które zapewniają wysoką wydajność i komfort w budżetowym ciągniku.

Oficjalny certyfikat w zakresie stosowania paliw HVO

Silniki FARMotion 35 z turbosprężarką i Intercoolerem, układem wtryskowym CommonRail o ciśnieniu do 2000 bar, recyrkulacją spalin, katalizatorem DOC, kompaktowym układem chłodzenia, wentylatorem wiskotycznym i filtrem powietrza PowerCore, gwarantują wysoką moc przy zredukowanym zużyciu paliwa. Modele: 4070E i 4080E nie wymagają stosowania płynu Ad-Blue, natomiast dwa mocniejsze modele 4090E i 4100E – mają układ oczyszczania spalin z filtrem DPF i katalizatorem SCR. Silnik FARMotion można zasilać paliwami alternatywnymi, ma oficjalny certyfikat w zakresie stosowania paliw HVO (hydrorafinowany olej roślinny). Ciągniki 4E są zatem gotowe stawić czoła wyzwaniom rolnictwa przyszłości, takim jak zwiększenie dbałości o środowisko naturalne, przez redukcję emisji CO2.

image
Silnik FARMotion można zasilać paliwami alternatywnymi, ma oficjalny certyfikat w zakresie stosowania paliw HVO (hydrorafinowany olej roślinny).
FOTO: Deutz-Fahr

Rewers Powershuttle w nowej serii 4E oferuje dodatkowe funkcje

Nowe modele 4E z rewersem Powershuttle dostępne są z dwiema wersjami skrzyni biegów: 15+15 lub 30+30 przełożeń z 2 półbiegami Powershift. Obie wersje skrzyni umożliwiają jazdę z maksymalną prędkością 40 km/h, osiąganą przy ekonomicznej prędkości obrotowej silnika. W przypadku założenia największych możliwych opon, ciągniki mogą jechać 40 km/h przy obrotach silnika na poziomie zaledwie 1800 obr./min, co nie tylko zmniejsza zużycie paliwa, ale także znacznie ogranicza emitowany hałas.

Zastosowanie rewersu Powershuttle sprawia, że nowa seria 4E oferuje dodatkowe funkcje, które dotychczas nie były dostępne w tej klasie maszyn. Sprzęgło Sense Clutch pozwala regulować płynność zmiany kierunku jazdy w 5 stopniach – od płynnej zmiany do gwałtownej i szybkiej. Przycisk sprzęgła Comfort Clutch na dźwigni zmiany biegów, pozwala zmieniać biegi główne bez wciskania pedału sprzęgła. Dzięki funkcji Stop&Go, możliwe jest zatrzymywanie i ruszanie z miejsca wyłącznie za pomocą pedału hamulca.

image
Zastosowanie rewersu Powershuttle sprawia, że nowa seria 4E oferuje dodatkowe funkcje, które dotychczas nie były dostępne w tej klasie maszyn.
FOTO: Deutz-Fahr

Wydajna pompa hydrauliczna i trzy wersje WOM

Dzięki wysokiej konfigurowalności seria 4E oferuje odpowiednie rozwiązania dla każdego rodzaju zastosowań. Pompa hydrauliczna o wydajności 56 l/min dostarcza olej do trzech obwodów dwustronnego działania z tyłu ciągnika. Podnośnik ma udźwig 3500 kg. Podnośnik ze sterowaniem EasyLift ma przycisk do obsługi ruchu ramion góra/dół.

Dostępne są trzy wersje WOM: ciągnik oferuje dwie prędkości wałka: 540/540E. Opcjonalnie dostępna jest też trzecia prędkość 1000 oraz WOM synchro. Aby zapewnić maksymalny komfort, sprzęgło WOM jest uruchamiane elektrohydraulicznie za pomocą przycisku.

Prosta, intuicyjna obsługa i 5 opcjonalnych świateł roboczych

Elementy sterujące zostały uporządkowane w sposób logiczny w zależności od częstotliwości ich używania. Dzięki zastosowaniu schematu kolorystycznego, ich obsługa jest prosta i intuicyjna. Analogowo-cyfrowa deska rozdzielcza, dostarcza operatorowi informacje na temat parametrów i funkcji ciągnika.

Zastosowane materiały wygłuszające podnoszą komfort operatora przez obniżenie poziomu hałasu, wibracji i temperatury z komory silnika. W celu ułatwienia pracy w warunkach słabego oświetlenia, wszystkie modele można wyposażyć w maksymalnie 5 opcjonalnych świateł roboczych. By jeszcze bardziej zwiększyć wszechstronność Serii 4E, marka Deutz-Fahr oferuje wybór dwóch fabrycznie montowanych, dobrze dopasowanych zestawów do ładowacza czołowego (LightKit i Ready Kit), umożliwiających szybkie i proste przyłączenie wysięgnika ładowacza czołowego.

Podsumowanie – nowe modele 4E z rewersem Powershuttle:

4 modele z silnikami o mocy od 66 KM do 102 KM, spełniające wymogi normy emisji spalin Stage V (dwa mniejsze bez konieczności stosowania płynu AdBlue),

Zmodernizowany układ napędowy:

► Rewers elektrohydrauliczny Powershuttle,

► Skrzynie 15+15 lub 30+30 przełożeń z dwoma półbiegami Powershift Hi-Lo,

► Sprzęgło SenseClutch – zapewnia regulację szybkości zmiany kierunku jazdy,

► Funkcja Stop&Go – umożliwia zatrzymywanie i ponowne ruszanie tylko przy użyciu pedału hamulca,

► Przycisk sprzęgła ComfortClutch – umożliwia zmianę biegów głównych bez korzystania z pedału sprzęgła,

Elektronicznie sterowany WOM

► Napęd 40 km/h przy zaledwie 1800 obr./min,

► 3 prędkości WOM: 540/540ECO/1000

Ponadto:

► Zestaw przygotowania do ładowacza czołowego Ready Kit, montowany fabrycznie na linii produkcyjnej,

► Pakiet reflektorów roboczych i daszek z zabezpieczeniem w postaci struktury FOPS

oprac. Jan Józefowicz, źródło: Deutz Fahr

17. wrzesień 2024 20:01