StoryEditor

Jak Zeppelin Power Systems wyciszył 13-litrowy silnik Cat C13D?

W zaprezentowanym na zeszłorocznych targach Agritechnica silniku Cat C13D firma Zeppelin Power Systems zastosowała rozwiązanie sprawiające, że jednostka pracuje ciszej. Co jeszcze dzięki temu osiągnął producent?
11.01.2024., 09:15h

Na zeszłorocznych targach Agritechnica firma Zeppelin Power Systems zaprezentowała nowy silnik Cat C13D do pojazdów pracujących w terenie. Według danych producenta, model ten osiąga najwyższą gęstość mocy spośród wszystkich silników wysokoprężnych w segmencie 13-litrowym. Ma to się przyczynić do zwiększenia wydajności silników wysokoprężnych w segmencie ciężkich pojazdów pracujących w terenie, tzw. off-higway.

Jaką zmianę producent wprowadził w silniku Cat C13D?

Cat C13D to nowy na rynku silnik, który już z zewnątrz różni się od swoich poprzedników. Po raz pierwszy obudowa czołowej przekładni zębatej nie jest zamontowana, jak zwykle z przodu silnika, lecz z tyłu.

Co daje przeniesienie przekładni zębatej w silniku Cat C13D?

Producent informuje, że dzięki przeniesieniu przekładni z przodu na tył, silnik jest smuklejszy, bardziej kompaktowy i przede wszystkim cichszy. Jednostka Cat C13D o charakterystyce 40 kW mocy na litr jest liderem w swojej klasie, a dzięki szerokiemu zakresowi mocy od 340 do 515 kW łączy możliwości trzech modeli: Cat C13B, Cat C15 i wersji Cat C18 z pojedynczym turbodoładowaniem.

Silnik spalinowy na uwodniony olej roślinny

Podobnie jak wszystkie silniki marki Cat, również model C13D może być zasilany paliwami alternatywnymi, tj. biodiesel czy HVO (uwodniony olej roślinny).

opr. aj

05. maj 2024 05:00