Znaczna część jej specyfikacji ma wspólne korzenie z wprowadzonym na rynek w 2019 r. modelem G2200E. Jak informuje producent maksymalna wysokość podnoszenia nowej ładowarki G2200E TELE wynosi 3,4 m. Maszyna o masie 2,3 t jest napędzana dwoma silnikami elektrycznymi. Pierwsza wersja o mocy 7 kW zastępuje tradycyjną przekładnię hydrostatyczną, zasilając osie bezpośrednio za pośrednictwem skrzyni biegów. Dostępne są trzy zakresy prędkości do wyboru: 0-5 km/h, 0-12 km/h i 18 km/h. Funkcja kontroli Hill-Hold sprawia, że maszyna nie stacza się do tyłu podczas pracy na pochyłościach.
Jednoczesna praca siłowników podnoszących i teleskopowych
Drugi silnik elektryczny (12 kW) zasila układ hydrauliczny, zapewniając wydajność 35 l/min przy ciśnieniu do 170 barów. Układ hydrauliczny pozwala na jednoczesną pracę siłowników podnoszących i teleskopowych. Holenderski producent twierdzi, że ułatwia to obsługę wielu funkcji w tym samym czasie bez zmniejszenia mocy lub prędkości.
Pokładowa ładowarka jest standardem, a dzięki zewnętrznej ładowarce wysokiej częstotliwości akumulator można naładować do 80% w ciągu godziny. Standardowa pojemność akumulatora wynosi 260 Ah (opcjonalnie 390 Ah lub 520 Ah).
Dodatkowa przeciwwaga w opcji
Dzięki obciążeniu wywracającemu wynoszącemu 1,5 t, nowa ładowarka może być również wyposażona w dodatkową przeciwwagę. Szerokość wynosi 1,08 m na standardowych oponach 10.0/75×15.3 AS, a ładowarka G2200E TELE jest dostępna ze składanym dachem ROPS/FOPS lub kabiną. Podobnie jak w przypadku odpowiednika ładowarki kołowej, dostępna jest szeroka gama opon, funkcji hydraulicznych i opcji oświetlenia.
Steven Vale www.profi.co.uk, oprac. Jan Józefowicz