Boczne ściany wykonywane są z jednego arkusza blachy, również podłoga produkowana jest z jednego kawałka materiału. We wnętrzu powierzchnia jest gładka, a podstawa skrzyni ładunkowej jest od dołu mocno użebrowana. Hydraulicznie otwierana tylna klapa jest automatycznie dociskana za pomocą bocznych haków zamykających, które zapewniają stałą siłę docisku. Ciężkie łożyska przechyłu z wymiennymi tulejami mosiężnymi są mocowane bez luzu. Seryjnie przykręcane, regulowane na szerokość błotniki o bardzo ostrych kątach nachylenia, sprawiają że nie zatrzymuje się na nich transportowany materiał.
Konsktrukcja skrzyni przyczepy Big Body
Prezentowany model to Krampe Big Body 740 Carrier ma pojemność 35,2 m³, a ładowność techniczna wynosi 22 t. Skrzynia przyczepy skorupowej Krampre jest trapezowa, co oznacza że w tylnej części jest szersza o 10 cm, co umożliwia swobodne zsuwanie się ładunków, takich jak sieczka z kukurydzy czy też różnego rodzaju warzywa.
Pokazuje to nam jak wiele zastosowań może mieć przyczepa z serii Big Body. Producent podkreśla, że smukła konstrukcja dyszla umożliwia szczególnie wąski kąt skrętu, a dodatkowo w standardzie występuje amortyzacja dyszla z gumowymi blokami, opcjonalnie hydrauliczna.Dodatkowe wyposażenie
Nadstawki na kiszonkę dostępne są w postaci stalowych profilowanych ścian burtowych o wysokości konstrukcyjnej 60 lub 80 cm. Plandekę można rozwinąć korzystając z prowadnic i ją zabezpieczyć. Do przyczep serii BigBody można dołożyć wiele innych opcji takich jak amortyzatory do warzyw, siatki zabezpieczające lekkie materiały czy też nawet żmijki przeładowcze na tylnej ścianie.
Nie tylko przyczepy skorupowe
Ofertę firmy Krampe tworzą obecnie wywrotki skorupowe BigBody (DMC – 16-34 t, pojemność skrzyni – 15,7-32,9 m³), w tym w wersji Carrier o znormalizowanej specyfikacji (DMC od 16 do 24 t, pojemność skrzyni od 15,7 do 26,9 m³), cieszące się rosnącym zainteresowaniem modele z serii RamBody (dmc – 22-31 t, pojemność transportowa – 36,3-43 m³,), przyczepy budowlane w wersjach SK, HD i HP (16-34 t, 10,3-17,7 m³), a także przyczepy hakowe SHL i THL (14-31 t). Wszystkie przyczepy posiadają homologację EU.
Początki w branży budowlanej
Co ciekawe, firma Krampe, niemiecki producent przyczep rolniczych i budowlanych, została założona w 1918 r. i początkowo zajmowała się elektryfikacją budynków. Z czasem jednak przedsiębiorstwo przebranżowiło się w kierunku sprzedaży i serwisu maszyn rolniczych. Specyfika działalności w tym zakresie (brak pracy w okresach zimowych) sprawiła, iż konieczne stało się uzupełnienie działalności o kolejny obszar – od 1983 r. firma Krampe rozpoczęła produkcję przyczep i kontynuuje to do dziś.