StoryEditor

Co ułatwia zastosowanie trapzowej skrzyni w przyczepie Krampe? Wyjaśniliśmy to na pokazach Żniwa i siew [FILM]

Podczas naszych pokazów nie udało się zebrać zboża, ale stacjonarnie zaprezentowaliśmy 22-tonową przyczepę Krampe Big Body 740 Carrier. Model ten, o pojemności 35,2 m³ i ładowności technicznej wynoszącej 22 t, posiada skorupową konstrukcję z trapezową skrzynią. Dlaczego producent zdecydował się na takie rozwiązanie?
18.07.2024., 19:00h

Boczne ściany wykonywane są z jednego arkusza blachy, również podłoga produkowana jest z jednego kawałka materiału. We wnętrzu powierzchnia jest gładka, a podstawa skrzyni ładunkowej jest od dołu mocno użebrowana. Hydraulicznie otwierana tylna klapa jest automatycznie dociskana za pomocą bocznych haków zamykających, które zapewniają stałą siłę docisku. Ciężkie łożyska przechyłu z wymiennymi tulejami mosiężnymi są mocowane bez luzu. Seryjnie przykręcane, regulowane na szerokość błotniki o bardzo ostrych kątach nachylenia, sprawiają że nie zatrzymuje się na nich transportowany materiał.

Konsktrukcja skrzyni przyczepy Big Body

Prezentowany model to Krampe Big Body 740 Carrier ma pojemność 35,2 m³, a ładowność techniczna wynosi 22 t. Skrzynia przyczepy skorupowej Krampre jest trapezowa, co oznacza że w tylnej części jest szersza o 10 cm, co umożliwia swobodne zsuwanie się ładunków, takich jak sieczka z kukurydzy czy też różnego rodzaju warzywa. 

image
FOTO: Siara
Pokazuje to nam jak wiele zastosowań może mieć przyczepa z serii Big Body. Producent podkreśla, że smukła konstrukcja dyszla umożliwia szczególnie wąski kąt skrętu, a dodatkowo w standardzie występuje amortyzacja dyszla z gumowymi blokami, opcjonalnie hydrauliczna.

Dodatkowe wyposażenie

Nadstawki na kiszonkę dostępne są w postaci stalowych profilowanych ścian burtowych o wysokości konstrukcyjnej 60 lub 80 cm. Plandekę można rozwinąć korzystając z prowadnic i ją zabezpieczyć. Do przyczep serii BigBody można dołożyć wiele innych opcji takich jak amortyzatory do warzyw, siatki zabezpieczające lekkie materiały czy też nawet żmijki przeładowcze na tylnej ścianie.

image
FOTO: Siara

Nie tylko przyczepy skorupowe

Ofertę firmy Krampe tworzą obecnie wywrotki skorupowe BigBody (DMC – 16-34 t, pojemność skrzyni – 15,7-32,9 m³), w tym w wersji Carrier o znormalizowanej specyfikacji (DMC od 16 do 24 t, pojemność skrzyni od 15,7 do 26,9 m³), cieszące się rosnącym zainteresowaniem modele z serii RamBody (dmc – 22-31 t, pojemność transportowa – 36,3-43 m³,), przyczepy budowlane w wersjach SK, HD i HP (16-34 t, 10,3-17,7 m³), a także przyczepy hakowe SHL i THL (14-31 t). Wszystkie przyczepy posiadają homologację EU.

Początki w branży budowlanej

Co ciekawe, firma Krampe, niemiecki producent przyczep rolniczych i budowlanych, została założona w 1918 r. i początkowo zajmowała się elektryfikacją budynków. Z czasem jednak przedsiębiorstwo przebranżowiło się w kierunku sprzedaży i serwisu maszyn rolniczych. Specyfika działalności w tym zakresie (brak pracy w okresach zimowych) sprawiła, iż konieczne stało się uzupełnienie działalności o kolejny obszar – od 1983 r. firma Krampe rozpoczęła produkcję przyczep i kontynuuje to do dziś.

07. wrzesień 2024 17:41