Agrostar 8.31 widziany z daleka wygląda jak Deutz-Fahr AgroXtra: długi nos nachylony pod kątem do przodu. Wygląd zewnętrzny jest typowy dla ówczesnych modeli AgroXtra, które zjechały z linii produkcyjnej w fabryce KHD w Kolonii. Topowe modele serii Agrostar (6.71 i 6.81) pochodziły wówczas z Włoch, lecz moc najmocniejszych kończyła się na 139 kW/190 KM. Był to czas krótko po upadku Muru Berlińskiego. Duże gospodarstwa rolne rozpaczliwie potrzebowały mocnych ciągników, a amerykańska konkurencja w czerwonych i zielono-żółtych barwach oferowała znacznie więcej.
Wspołpraca Deutz-Fahr z AGCO
Deutz-Fahr gorączkowo pracował nad rozwiązaniem tego problemu i zwrócił się do AGCO, które miało licencję Deutz Allis. AGCO oparło na niej serię dużych ciągników 9600 o mocy do 170 kW/230 KM, które były produkowane w Indipendence w stanie Missouri.
Później Deutz-Fahr promował Agrostar 8.31 tym, że ciągnik był testowany w amerykańskich gospodarstwach wielkoobszarowych. Jürgen Martens, który w tamtym czasie był zaangażowany w projekt Agrostar 8.31 jako kierownik produktu w Deutz-Fahr, tak wspomina ten okres: „Byliśmy pod ogromną presją czasu. Pierwsza jazda próbna ciągnikiem odbyła się w 1992 roku, a wkrótce potem zapadła decyzja o produkcji Agrostara z amerykańskimi korzeniami”.
Agrostar 8.31 pojawił się w Europie w 1993 roku
Pierwsze 25 ciągników dotarło do Niemiec do portu Bremerhaven na promie RoRo już w lipcu 1993 roku. Jednak model 8.31 trzeba było najpierw dopasować do rynku niemieckiego. Wprawdzie maszyny w USA powstawały już wg niemieckiej specyfikacji, ale elementy, takie jak hamulce pneumatyczne, czy przedni podnośnik były montowane przez dealera Deutz MAG w Mittenwalde. „Ponadto ciągniki były indywidualnie sprawdzane w TÜV, ponieważ nie było homologacji dla tego typu maszyn”.
Model Agrostar polegał na starym, dobrym znajomym – chłodzonym powietrzem sześciocylindrowym silniku Deutza BF6L 513 FR o ogromnej pojemności 9,6 l, który pracował już w DX 8.30 – topowym modelu Deutz-Fahr w latach 80. Dzięki turbosprężarce przy 2300 obr./min silnik generował moc do 169 kW/230 KM.