
Ciągniki serii T6.155 z przekładnią DynamicCommand zaprezentowano w 2017 roku, a w 2019 roku pojawił się system sterowania GSM2, dzięki któremu przekładnia w trybie automatycznym działa podobnie, jak bezstopniowa AutoCommand.
New Holland T6.155 DynamicCommand GSM2 w transporcie
Mieliśmy okazję pracować ciągnikiem T6.155 DynamicCommand z przyczepą w transporcie. Trzeba przyznać, że traktorzysta ma frajdę z jazdy w trybie automatycznego sterowania przekładnią (GSM2). Nie jest to co prawda „rasowa bezstopniówka” (test ciągnika New Holland T6.155 AC w profi 4/2020), ale skutecznie się pod nią podszywa. Zasada działania jest podobna jak przekładni DSG w samochodach osobowych, z tą różnicą, że w ciągniku mamy więcej możliwości modyfikacji funkcji przekładni.
Zobacz także: Test długoterminowy ciągnika New Holland T6.155 AC
Jak zmieniają się biegi w ciągniku New Holland DynamicCommand GSM2?
Zmiana biegów odbywa się dość płynnie, choć jest wyczuwalna. Zacznijmy jednak od początku. W 2019 roku do popularnej serii ciągników T6 z przekładnią DynamicCommand producent wprowadził system zarządzania prędkością GSM2 (ang. Ground Speed Management II). Wraz z nim ciągniki T6 zyskały także monitor IntelliView IV i światła obrysowe LED. Z przekładniami DynamicCommand oraz AutoCommand wprowadzono ISOBUS 3, oraz HTS2 (ang. Headland Turn System) z systemem sterowania na uwrociach IntelliTurn.
Przekładnia DynamicCommand w trzech wariantach
DynamicCommand to mechaniczna skrzynia biegów, sterowana elektronicznie, która oferowana jest w trzech wariantach. Pierwszy z nich to pakiet podstawowy. Otrzymujemy możliwość