StoryEditorRaport z pracy New Holland T6.155 DynamicCommand z GSM2

Ten ciągnik New Holland zmienia biegi prawie jak DSG w samochodzie!

W profi 4-2020 przetestowaliśmy ciągnik New Holland T6.155 AutoCommand. Tym razem sprawdziliśmy, jak w tym traktorze działa dwusprzęgłowa przekładnia DynamicCommand z nowym systemem sterowania GSM2. Działa prawie jak „bezstopniówka”.

01.01.2021., 06:00h

Ciągniki serii T6.155 z przekładnią DynamicCommand zaprezentowano w 2017 roku, a w 2019 roku pojawił się system sterowania GSM2, dzięki któremu przekładnia w trybie automatycznym działa podobnie, jak bezstopniowa AutoCommand.

New Holland T6.155 DynamicCommand GSM2 w transporcie

Mieliśmy okazję pracować ciągnikiem T6.155 DynamicCommand z przyczepą w transporcie. Trzeba przyznać, że traktorzysta ma frajdę z jazdy w trybie automatycznego sterowania przekładnią (GSM2). Nie jest to co prawda „rasowa bezstopniówka” (test ciągnika New Holland T6.155 AC w profi 4/2020), ale skutecznie się pod nią podszywa. Zasada działania jest podobna jak przekładni DSG w samochodach osobowych, z tą różnicą, że w ciągniku mamy więcej możliwości modyfikacji funkcji przekładni.

Zobacz także: Test długoterminowy ciągnika New Holland T6.155 AC

image
System GSM2 tak dobiera przełożenia, żeby osiągnąć zadaną prędkość jazdy przy możliwie niskich obrotach silnika.
FOTO: Artur Jakubek

Jak zmieniają się biegi w ciągniku New Holland DynamicCommand GSM2?

Zmiana biegów odbywa się dość płynnie, choć jest wyczuwalna. Zacznijmy jednak od początku. W 2019 roku do popularnej serii ciągników T6 z przekładnią DynamicCommand producent wprowadził system zarządzania prędkością GSM2 (ang. Ground Speed Management II). Wraz z nim ciągniki T6 zyskały także monitor IntelliView IV i światła obrysowe LED. Z przekładniami DynamicCommand oraz AutoCommand wprowadzono ISOBUS 3, oraz HTS2 (ang. Headland Turn System) z systemem sterowania na uwrociach IntelliTurn.

WARTO WIEDZIEĆ

New Holland wprowadził system GSM2 w przekładniach DynamicCommand w 2019 roku.

GSM2 steruje prędkością obrotową silnika i tak dobiera przełożenia, żeby osiągnąć zadaną przez traktorzystę prędkość jazdy, przy możliwie najniższym zużyciu paliwa.

W 2020 roku New Holland wprowadził przekładnię DynamicCommand z GSM2 w ciągnikach serii T5.

Przekładnia DynamicCommand w trzech wariantach

DynamicCommand to mechaniczna skrzynia biegów, sterowana elektronicznie, która oferowana jest w trzech wariantach. Pierwszy z nich to pakiet podstawowy. Otrzymujemy możliwość

Ten artykuł jest dostępny wyłączenie dla Prenumeratorów Profi
Zyskaj dostęp do tego i innych wyjątkowych artykułów
16. lipiec 2025 17:39