StoryEditorRaport z pracy

Pantera rośnie w oczach! Czy oprócz pojemności zbiornika, Amazone wprowadziło coś nowego do flagowego opryskiwacza samobieżnego?

Już w 2010 roku Amazone weszło na rynek opryskiwaczy samobieżnych z modelem Pantera 4001. Teraz pojawia się nowa generacja – Pantera 7004, która oprócz zbiornika o pojemności 7000 l oferuje również inne ciekawe rozwiązania. Jakie?

10.11.2024., 12:00h
Artur JakubekArtur Jakubek

Mija 14 lat, odkąd Amazone zaprezentowało swój pierwszy opryskiwacz samobieżny Pantera 4001. Wówczas z powodu niedużej pojemności zbiornika – niewiele ponad 4000 l, szybko dołączył do niego model Pantera 4502 z większym zbiornikiem o pojemności 4500 l. W odpowiedzi na zapotrzebowanie dużych gospodarstw i firm usługowych na większą pojemność zbiornika na rynek weszła nowa Pantera 7004.

Warto wiedzieć

Nowa Pantera ma zbiornik o pojemności 7000 l i belki o szerokości do 48 m.

Hydrauliczne podwozie umożliwia jazdę z różnym na obu osiach rozstawem kół i kompensację nachylenia terenu.

Nowa kabina ma nowo opracowany podłokietnik, a w opcji filtr ochronny 4. kategorii.

Czy w nowym opryskiwaczu samobieżnym Pantera 7004 zobaczymy szersze belki opryskowe?

Jeśli chodzi o konstrukcję opryskiwacza, producent w zasadzie pozostał wierny starszym modelom. Dotyczy to układu opryskowego i oferowanych szerokości belki polowej. Inaczej jest w przypadku podwozia. Aby pomieścić zbiornik o nominalnej pojemności 6,6 m³ i rzeczywistej 7 m3, rozstaw osi zwiększył się o 60 cm do 3,70 m, a całkowita długość o 90 cm do 9,78 m.

image
Kabina jest przestronna i ma teraz podłokietnik opracowany przez Amazone.
FOTO: Wilmer

Jak zmieniło się podwozie w nowym opryskiwaczu Amazone Pantera?

Jednak to nie wszystko. Zamiast kół o maksymalnej wysokości 1,95 m na Panterze 7004 można zamontować opony o średnicy 2,05 m. Zapewniają one nie tylko 1,30 m prześwitu, ale są również odpowiednie do utrzymania ok. 12 t masy własnej (przy belce o szerokości 36 m) i 20 t dopuszczalnej masy całkowitej. Ze względu na większą masę, przy kołach zamontowano mocniejsze silniki marki Linde.

image
Podwozie z niezależnym zawieszeniem kół jest nowe. Hydrauliczna regulacja rozstawu kół o 75 cm jest standardem.
FOTO: Wilmer

Niezależne zawieszenie kół w osiach Pantery

Amazone na nowo opracowało układ zawieszenia. Zamiast znanego zawieszenia wahadłowego z centralnym łożyskowaniem, duża Pantera ma dwie zawieszone centralnie osie wahadłowe, na których koła przednie i tylne pracują niezależnie od siebie. Jednak dzięki wyrafinowanej, sterowanej adaptacyjnie hydraulicznej amortyzacji koła są nadal połączone ze sobą, aby zapewnić stabilność jazdy. Nawet bez bezpośredniego porównania z mniejszymi modelami, po jeździe próbnej możemy potwierdzić bardzo dobry komfort jazdy Panterą, zarówno na

Pozostało 76% tekstu

Ten artykuł jest dostępny dla zalogowanych użytkowników.

Zaloguj się, by czytać dalej.

Jeśli nie masz jeszcze konta na naszym portalu, zarejestruj się bezpłatnie i czytaj artykuły dla zalogowanych użytkowników.
14. listopad 2024 14:51