Dotychczas seria S Valtry oraz model 8700 ze stajni Massey Ferguson były produkowane w zakładzie AGCO we francuskim Beauvais. Jak informowaliśmy w poprzednim wydaniu, Valtra przenosi produkcję nowej eSki do rodzinego Suolahti (Finlandia), podczas gdy MF będzie nadal montować swoje (duże) traktory w Beauvais.
Seria Massey Ferguson 9S zastąpi dotychczasową 8700S
Nowy topowy model 9S.425 Dyna VT wraz z pięcioma mniejszymi modelami zastępuje dotychczasową serię 8700S. Już na pierwszy rzut oka pod stylową maską silnika widać, że w porównaniu z poprzednikiem niewiele się zmieniło. W końcu 6-cylindrowy silnik AGCO Power o pojemności 8,4 l sprawdził się doskonale. Nowością jest jednak to, że nie ma już recyrkulacji spalin, a zamiast dwóch turbosprężarek jest tylko jedna, ale za to większa.
Jaką przekładnię bezstopniową znajdziemy w ciągnikach Massey Ferguson 9S?
Massey Ferguson pozostaje wierny sprawdzonej bezstopniowej przekładni Vario ML 260 – podobnie jak w nowej serii Valtra S. Nadal ma ona manualnie przełączane dwa zakresy prędkości jazdy. Aby móc przenieść większą moc, zwiększono jednak prędkość wejściową i przełożenie we wzmocnionej tylnej osi (125 zamiast 110 mm).