StoryEditorRaport z pracy

Jak sprawdza się samobieżny paszowóz Alima-Bis Alimamix Motion w przygotowaniu TMR dla krów mlecznych?

Powstały w Środzie Wielkopolskiej samobieżny wóz paszowy po setkach godzin testów jest gotowy do obsługi hodowli bydła w całej Europie. Oto nasze spostrzeżenia z premierowego pokazu w dużym gospodarstwie rodziny Paul.

22.08.2024., 18:00h

Przyczepiane paszowozy AlimaMix polskiego producenta zdobyły uznanie wielu hodowców, a od tego roku dostępna będzie ich samobieżna wersja Motion. Decyzję o rozpoczęciu prac nad maszyną Alima-Bis podjęła na podstawie wieloletnich rozmów z klientami. Do projektu oprócz konstruktorów firmy włączyli się także specjaliści z dziedziny inżynierii rolniczej oraz zootechniki z Uniwersytetu Przyrodniczego w Poznaniu, a także specjaliści z firm zewnętrznych.

Warto wiedzieć

Maszynę testowano w gospodarstwie liczącym ok. 1200 sztuk bydła mlecznego.

Maksymalna moc generowana przez frez wynosi ok. 100 KM.

Alima-Bis poinformowała, że trwają prace nad drugim modelem wozu Motion o pojemności 22 m3.

Samobieżny wóz paszowy AlimaMix Motion

Efektem kilku lat symulacji komputerowych, badań wytrzymałościowych, aż w końcu ponad 300 godzin testów jest polski samobieżny wóz paszowy AlimaMix Motion. Zanim poznaliśmy jego możliwości, zwróciliśmy uwagę na jego wysokość, która wynosi niemal 3,5 m. Jednak w nowoczesnych oborach gospodarstwa, w którym pracował, nie stwarzało to problemów.

Obiecująco niskie zużycie paliwa w paszowozu Alima-Bis

Wybierając silnik, producent kierował się jego niezawodnością i oszczędnością, ale również aktywnym wsparciem technicznym. Wybór padł na czterocylindrową jednostkę Volvo Penta o pojemności 5 l, która spełnia normę Stage V dzięki DPF oraz SCR z AdBlue. Zużyciu paliwa odnotowane na etapie testowania maszyny wyniosło od 1,68 do 1,9 l na tonę TMR – to obiecujący wynik.

image
Szeroki zakres podnoszenia podajnika oraz frezu umożliwia załadunek z pryzm o wysokości do 6 m. Fot. Siara
FOTO: Siara

Hydraulika w samobieżnym paszowozie AlimaMix

Po otwarciu wszystkich trzech pokryw jest swobodny dostęp zarówno do jednostki napędowej, jak również do części bloku hydraulicznego.

À propos hydrauliki: silnik napędza aż 4 pompy. Odpowiadają one kolejno za napęd: freza, układu jezdnego, ślimaka rozdrabniająco-mieszającego oraz pozostałych funkcji, wymagających mniejszego natężenia przepływu.

Jakie korzyści daje hydrauliczne przekazywanie napędu do podzespołów maszyny?

Ten artykuł jest dostępny wyłączenie dla Prenumeratorów Profi
Zyskaj dostęp do tego i innych wyjątkowych artykułów
15. wrzesień 2024 14:33