Dotychczas oferowane ładowarki 2070LP i 2070LPT (80 KM) ze względu na aktualne normy emisji spalin mają następców: 2080LP i 2080LPT.
Silniki marki Deutz
Obydwa przerobione modele standardowo wyposażone są w silnik Deutz TD 2.9 (45 kW/61 KM). Opcjonalnie dostępny jest silnik Deutz TCD 2.9 (55,4 kW/75 KM). Mają one katalizator oksydacyjny (DOC) i filtr cząstek stałych (DPF), co pozwala spełnić normę emisji spalin Stage V.
Opcje wyposażenia
Zmiany modeli LP 20 widać również w nowej, dynamicznej konstrukcji maszyn, opartej na istniejących seriach 30, 40 i 50. Opcjonalnie maszyny można wyposażyć w komfortową kabinę z reflektorami roboczymi LED i w klimatyzację. W opcji jest też proporcjonalne sterowanie za pomocą dźwigni wielofunkcyjnych, co ułatwia pracę. Poza funkcją trzeciego obwodu sterowania proporcjonalnego, włączanego na joysticku, można także skorzystać z pracy ciągłej 3. obwodu. Dokonuje się tego na odchylanym przełączniku, a dzięki aktywacji pokrętła, także w obydwu kierunkach.
Sterowanie obwodami
Funkcję 4. obwodu w ładowarkach kołowych można obsługiwać na joysticku także proporcjonalnie. Wysuwanie teleskopu jest możliwe proporcjonalne za pomocą pokrętła. pozwala to na indywidualne dopasowanie prędkości pracy. Dodatkowo obydwie funkcje elektroniczne można obsługiwać przyciskiem zatrzaskowym lub przyciskiem bez blokady na joysticku. Obie funkcję są niezależne, więc operator może skonfigurować je indywidualnie.
Mała wysokość
Oznaczenie LP w produktach marki Weidemann to „Low Position”, czyli „niska pozycja”. Dzięki głęboko osadzonemu stanowisku operatora i pozycji fotela maszyna ma niewielką wysokość. To przydatne rozwiązanie podczas przejazdu w niezbyt wysokich pomieszczeniach i... w trakcie wysiadania z pojazdu. Modele LP standardowo mają bezpieczny dach zgodnie z przepisami ROPS i FOPS. W opcji są różne dodatkowe wersje bezpiecznego dachu i kabiny.
Model T5522 z silnikiem Perkinsa
Również ładowarki teleskopowe Weidemann są dostosowane do normy emisji spalin. Początek stanowi model T5522 o wysokości podnoszenia 5,50 m i udźwigu użytkowym 2,2 t. W przyszłości maszyna ta będzie dostępna z silnikiem Perkins 404J-E22T o mocy 60 KM i DPF. Firma zdecydowała się na ten silnik, bo ma wyższy momentem obrotowym przy niższych prędkościach, a także ze względu na niższy poziom hałasu silnika.
Prosta obsługa
Wśród zalet producent wskazuje też na to, że układ oczyszczania spalin niemal nie wymaga serwisu, co upraszcza obsługę ładowarki teleskopowej przez operatora. Z czasem filtr poddawany jest regeneracji. Po oczyszczeniu zapewnia płynną pracę maszyny. Optymalizacji poddano także układ chłodzenia. Przy "okazji" poprawiono wydajność sprzętu i obniżono zużycie paliwa, jak wyjaśnia producent - o ok. 5%.
opr. jj