Targi odwołano, więc trzeba będzie poczekać na oficjalną prezentację. Steyr nie planował przywieźć kompletnego ciągnika do Hanoweru, ale widoczny na zdjęciu otwierającym zestaw podzespołów. Chodziło o to, aby pokazać, jak to działa. Przesunięcie targów sprawiło, że trzeba będzie poczekać na szczegóły, ale już możemy ujawnić, że jest to rozwinięcie oryginalnej wersji koncepcyjnej. Steyr Hybrid Drivetrain Konzept pozostaje studium projektowym, które samo w sobie nie wejdzie do produkcji, ale zawiera rozwiązania, które w przyszłości mogą znaleźć zastosowanie w ciągnikach produkcyjnych.
Odtajnione informacje
Steyr zdecydował się odtajnić szczegóły związane z rozwojem swojego ciągnika, po tym jak został zakwalifikowany przez DLG do nagrody Agrifuture Concept. Z tej krótkiej listy zostanie wybranych pięć koncepcji w drugiej rundzie przez jury powołane przez DLG, składające się z niezależnych międzynarodowych ekspertów. Zdalna ceremonia wręczenia nagród odbędzie się 15 lutego 2022 roku.
Płynne przekazywanie mocy
Wróćmy jednak do modelu: blok FPT (napęd i przekładnia) nie jest bezpośrednio podłączony do generatora, jak było widać na targach Agritechnica 2019. Różni się również tym, że energia elektryczna jest wykorzystywana jako elektryczna nakładka na bardziej tradycyjny układ napędowy (nie ma silników na kołach). To, co Steyr zrobił w tym konkretnym wariancie, to wykorzystanie energii elektrycznej do płynnego przekazywania mocy, niekoniecznie polegając na charakterystyce silnika. Oznacza to, że nie jest już konieczne rekonfigurowanie przekładni zaprojektowanej dla ciągnika, aby dostosować ją do lepszych osiągów.
Zobacz inne koncepcje wizjonerskie DLG-Agrifuture.
opr. jj