
Zmodernizowane ciągniki New Holland T7 ze standardowym rozstawem osi (SWB) otrzymały wiele nowości. Jedną z nich jest nowa oś przednia. W połączeniu z nowym wspornikiem osi i przeprojektowaną maską producent zmniejszył średnicę zawracania aż o 17%, z 14,3 do 11,4 m. Dzięki podwójnym akumulatorom ciśnienia amortyzacja reaguje szybciej i płynniej, a opcjonalne sterowanie przechyłami poprawia stabilność w transporcie.
Wszystkie modele zachowały kompaktowe wymiary i rozstaw osi 2789 mm. Dopuszczalna masa całkowita wynosi 13,5 t, a ładowność sięga 5,5 t.
Silnik FPT NEF w nowych ciągnikach New Holland T7
Pod maską nowych modeli T7 pracują sześciocylindrowe silniki FPT NEF o pojemności 6,7 l, zgodne z normą Stage V. Producent wydłużył interwały serwisowe do 750 godzin, a zbiorniki paliwa i AdBlue mieszczą teraz odpowiednio 350 i 48 l.
Nowa charakterystyka pracy jednostki napędowej pozwala osiągać maksymalną moc przy niższych obrotach – od 1500 obr./min. Każdy model wyposażono w system Engine Power Management, który zapewnia dodatkowe 22–25% mocy przy pracy w transporcie, na WOM lub z hydrauliką.
Jakie skrzynie biegów mają nowe ciągniki New Holland T7?
W zależności od wersji, użytkownicy mogą wybierać pomiędzy różnymi przekładniami. Modele T7.180, T7.190 i T7.210 mogą być wyposażone w nową bezstopniową skrzynię Auto Command, dostępną od początku wprowadzenia nowych modeli na rynek. W ofercie znajdzie się także półautomatyczna dwusprzęgłowa Dynamic Command oraz sprawdzona Range Command.
Flagowy model T7.225 dostępny będzie zarówno z Dynamic Command, jak i Auto Command. Pierwsza z nich oferuje 24/24 przełożenia, prędkość do 50 km/h oraz funkcję start-stop. Z kolei przekładnia Auto Command pozwala osiągnąć prędkość nawet 55 km/h. Nowością są także wspomagane hamulce spełniające wymagania dla wyższych prędkości.
Jak producent zmienił sterowanie w ciągnikach New Holland T7?
Kolejną dużą zmianą jest nowy podłokietnik SideWinder. Dzięki niemu wszystkie kluczowe elementy sterowania znajdują się w zasięgu ręki operatora. Do wyboru są wersje z mechanicznymi zaworami i klasycznym zestawem wskaźników albo z elektronicznymi zaworami i dużym ekranem dotykowym IntelliView 12.
Na konsoli jest też nowa generacja joysticka CommandGrip oraz przeprojektowane dźwignie. Informacje z wyświetlacza InfoView można teraz obsługiwać bezpośrednio z podłokietnika.
Nowa kabina w ciągnikach New Holland
Zmodernizowana kabina oferuje większą przestrzeń, lepszą klimatyzację i więcej schowków. Dostępne są trzy rodzaje dachów oraz różne systemy zawieszenia kabiny – mechaniczne, hydrauliczne i pneumatyczne. Producent poprawił także wygodę wejścia, integrując stopnie i uchwyty z konstrukcją zbiornika paliwa.
Z prawej strony znalazł się zintegrowany schowek i zbiornik na wodę o pojemności 5 l, co ułatwia codzienną pracę w polu. Do wyboru są nowe opcje oświetlenia LED, w tym tylne lampy robocze.
Hydraulika w New Holland T7
W nowej wersji ciągnika New Holland T7 uproszczono sprzęganie maszyn z tylnym TUZ – złącza hydrauliczne, elektryczne i pneumatyczne są łatwiej dostępne. Modele z przekładnią Auto Command mogą być wyposażone również w mechaniczne zawory hydrauliczne.
Dostępny w opcji przedni WOM wyposażony jest w mokre sprzęgło o większej trwałości. Wszystkie modele wspierają ISOBUS klasy 2 i 3 oraz system TIM (Tractor Implement Management).
Wsparcie serwisowe na odległość
Nowe T7 są standardowo wyposażone w pakiet Connectivity Included, który umożliwia zdalne wsparcie ze strony dealera i analizę danych w celu poprawy efektywności pracy.
opr. aj
źródło: M. Sohst, profi.de