StoryEditorAktualności

FieldBee rozwija system autoprowadzenia PowerSteer

Firma FieldBee zaprezentowała autorski system prowadzenia równoległego w 2019 roku na targach Agritechnica w Hanowerze. Od tego czasu nieustannie pracuje nad jego dalszym rozwojem, czego efektem jest nowy PowerSteer.
14.04.2023., 14:00h

Firma FieldBee zaprezentowała autorski system prowadzenia równoległego w 2019 roku na targach Agritechnica w Hanowerze. Od tego czasu nieustannie pracuje nad jego dalszym rozwojem, czego efektem jest nowy PowerSteer.

Jaki zalety ma PowerSteer?

Nowy układ PowerSteer można zamontować prawie na każdym ciągniku, a do tego ma mniej elementów niż poprzednik, przez co jest łatwiejszy w montażu. Do wyboru są trzy warianty układu prowadzenia: wersja podstawowa i wersja premium są wyposażone w elektryczny silnik sterujący kierownicą i można je zamontować w ciągniku samodzielnie. Natomiast montaż precyzyjniejszej wersji hydraulicznej, którą trzeba podłączyć do siłowników układu kierowniczego, wymaga więcej czasu i jest bardziej skomplikowany. Z tego względu hydrauliczny układ prowadzenia zakładają przeważnie wyspecjalizowane warsztaty.

Co należy zamontować w ciągniku?

W wersji podstawowej nawigacji FieldBee PowerSteer oraz wersji premium należy zamontować cztery komponenty: elektroniczną jednostkę sterującą „wszystko w jednym”, kierownicę (PowerWheel) wraz z adapterem do kolumny kierownicy i odpowiednim uchwytem oraz tablet lub smartfon z systemem Android i dedykowaną do nawigacji aplikacją. Producent określa czas montażu przy pierwszej instalacji na około godzinę. Najbardziej skomplikowanym etapem jest ułożenie przewodów w kabinie (do akumulatora i z tabletu do odbiornika), co zajmuje najwięcej czasu. System ma być również łatwy w kalibracji, więc w aplikacji znajdują się instrukcje, które wyjaśniają procedurę krok po kroku.

Jak wojna na Ukrainie wpłynęła na rozwój nawigacji FieldBee?                                          

Opracowanie i wprowadzenie przez inżynierów FieldBee nowego rozwiązania, jakim jest PowerSteer, to nie lada wyczyn w obliczu rosyjskiego ataku na Ukrainę. To właśnie u naszych południowo-wschodnich sąsiadów mieściło się centrum rozwoju technicznego firmy. Przedsiębiorstwo podjęło duży wysiłek, aby zapewnić wszystkim pracownikom, którzy chcieli zostać ewakuowani, możliwość opuszczenia kraju. Kolejne prototypy PowerSteer testowano już w Centrali Rozwoju Rolnictwa FieldBee w Polsce, a ostateczne testy polowe przeprowadzono jesienią 2022 roku w gospodarstwach w Belgii, Hiszpanii i Czechach.

Jak zamontować system prowadzenia równoległego PowerSteer?

Koszty układu jazdy równoległej

Od samego początku firma FieldBee dążyła do opracowania przystępnego cenowo systemu prowadzenia. Odzwierciedlają to ceny zakupu nowego rozwiązania. Wersja podstawowa kosztuje 4200 euro (tablet z uchwytem nie jest wliczony w cenę), wersja premium (odbiornik, kierownica z silnikiem i tablet z uchwytem) kosztuje 4900 euro, a wersja hydrauliczna kosztuje ponad 7000 euro. Do tego dochodzą koszty aplikacji (ok. 119 euro rocznie) i karta SIM z pakietem 5 GB Internetu na miesiąc.

opr. aj

fot. firmowe

21. listopad 2024 08:09