25.09.2019
Raport profi: używany ciągnik New Holland TM
Seria ciągników TM firmy New Holland pojawiła się na rynku w 2000 r. Czas pokazał, że to bardzo wytrzymałe modele. Duże zainteresowanie budzą przede wszystkim mocne wersje 6-cylindrowe. Chcesz się dowiedzieć, na co zwrócić uwagę podczas szukania niebieskiego dostawcy mocy – przeczytaj nasz artykuł.

1 z 6
Oś przednia: dodatkowy punkt obrotu osi kierującej zwiększa kąt skrętu i nie sprawia problemów w ciągnikach wyposażonych w ładowacz czołowy.
w danym ciągniku.
Różnica między pierwszą generacją TM 1 i drugą TM 2 jest marginalna
Pierwsza seria powstawała w latach 2000– 2002, a druga między 2003 a 2008. Oprócz roku produkcji ciągnika, na masce widnieje informacja o serii. I tak starsze modele mają czarno-białe litery, a na nowszych jest już żółty pasek obok oznaczenia. Na przedniej części maski serii 2 pojawił się też grill. Ogólnie rzecz ujmując, producent nie wprowadził poważnych zmian. Tak więc – bez względu na to, który model wybierzesz – decydujące znaczenie ma stan techniczny ciągnika i dbałość właściciela o jego sprawność. Dotyczy to zwłaszcza dużych modeli. Uwagę należy zwrócić na kilka szczegółów, które omówimy później. Wersje drugiej serii wymienione są w ramce „Przegląd modeli”.
Potężny, 6-cylindrowy silnik
r e k l a m a
À propos przekładni
na rynku niemieckim ciągniki TM sprzedawano głównie z przekładnią Range Command z sześcioma biegami zmienianymi pod obciążeniem i skrzynią Full-Powershift Power Command (seria 1 tylko TM 150/165). W obu dużych modelach serii 1 i 2 miały głównie wersję Power Command. W najczęściej spotykanej wersji 40 km/h oba warianty mają 18/6 biegów. Różnica polega na tym, że Range Command ma trzy grupy po sześć biegów zmienianych pod obciążeniem. Zmiana grupy odbywa się przez naciśnięcie przycisku shift na dźwigni i jednoczesne przełączenie biegu w górę (z przerwaniem napędu).Jeśli często korzystasz z prędkości 6–7 km/h i 14–16 km/h, przekładnia Power Command bedzie rozsądną i komfortową opcją – szczególnie w polu. Tu wszystkie 18 biegów zmienianych jest bez przerywania napędu. Opcjonalnie 12 przełożeń można było zredukować przez biegi pełzające w obu wariantach (30/12), ale to rzadka opcja. Praktyka wskazuje, że obie transmisje wytrzymają znacznie dłużej niż 10 tys. godz. pracy. Jeśli dojdzie do uszkodzenia sprzęgła, ciągnik można szybko rozpołowić i naprawić dzięki blokowej budowie.
Oprócz blasków są również cienie
Używane modele różnią się znacznie w zakresie komfortu
Wynika to z wielu opcjonalnie oferowanych dodatków. W transporcie przydaje się hydrauliczne zawieszenie przedniej osi i mechaniczne zawieszenie kabiny. Oferują one większy komfort jazdy, ale szczególnie modele serii 1 często nie miały tak luksusowego wyposażenia. Z czasem montowano jednak zespół sprężyn. Dostępne są dwie prędkości obrotowe WOM – 540, 1000 lub trzy – 540, 540E, 1000.W opcji był też automatyczny WOM i klimatyzacja. Bywało, że serwisy doposażyły duże modele TM 175 i 190 w system zarządzania na uwrociach. Niektóre modele miały czujnik radarowy umieszczony pod ciągnikiem.
Jeśli chcesz, aby Twój pojazd był szczególnie zwrotny
w tej klasie wielkości, poszukaj modelu z osią przednią Super-Steer. Oś wraz z dźwigarem lub przednim podnośnikiem są wysunięte do przodu, łatwo się nimi steruje. Pomimo większego rozstawu osi, uzyskuje się mniejszy kąt skrętu, co jest szczególnie pomocne przy pracy z ładowaczem czołowym. Początkowo wielu klientów obawiało się wysokiego zużycia dodatkowych punktów skrętu przy pracy z ładowaczem czołowym, ale nie potwierdziły się one. W zasadzie osie standardowa i Super-Steer nie wymagają specjalnej obsługi i w praktyce nie sprawiają żadnych problemów. Na osi kierowanej trzeba jedynie pamiętać o sześciu dodatkowych punktach smarowania. Natomiast przeguby krzyżakowe napędu na wszystkie koła są bezobsługowe i mają długą żywotność.Szerzej w profi 1/2019