r e k l a m a

Partner serwisu

Używane: ciągniki Deutz-Fahr serii 7 TTV

Używane: ciągniki Deutz-Fahr serii 7 TTV

Tym razem przyjrzeliśmy się używanym ciągnikom Deutz-Fahr z serii 7 TTV, które swoją premierę miały na targach Agritechnica w 2011 roku. 




Deutz-Fahr seria 7 TTV

Zainteresowani używanymi ciągnikami Deutz-Fahr serii 7 o mocy od 220 do 260 KM znajdą ich bardzo szeroką ofertę, więc tym dokładniej należy się jej przyjrzeć!


Trzy modele

Prezentując serię 7 na wystawie Agritechnica 2011, firma z Lauingen – po uprzedniej premierze modelu TTV 630 klasy 200 KM – nie odkrywała Ameryki. Pokazano tam trzy modele, poczynając od 7210 TTV o mocy maksymalnej 163 kW/222 KM, przez 7230 o mocy 173 kW/235 KM, a na 7250 o mocy 193 kW/263 KM kończąc.

Chociaż seria 7210 TTV już w 2017 roku po zmodernizowaniu przekładni została przemianowania na 6215, to większe modele znajdują się do dzisiaj w sprzedaży. Dlatego też model 7210 TTV występuje jeszcze ze „starą” kabiną. Ale po kolei...


Oszczędny silnik, awaryjna elektryka

Pod potężną maską serii 7 kryje się silnik Deutza TCD 6.1, znany z oszczędności  i zrywności. Wielu użytkowników chwali go więc za moc i zużycie paliwa. A początkowe problemy z tulejami wtryskiwaczy rozpoznano odpowiednio wcześnie. Ważne tu jest jedynie, aby co 1500 godzin skontrolować i dociągnąć śruby. Trzeba by też spróbować dowiedzieć się, czy wcześniej silnik nie był chipowany w celu zwiększenia mocy. To może doprowadzić do przeciążenia układu chłodzenia silnika i nie tylko tego podzespołu.

r e k l a m a

Lepszy dostęp

Skoro już padło hasło chłodzenie: wraz z przejściem na produkcję spełniającą wymogi normy emisji spalin IV (Tier 4f) w 2016 roku, w serii 7 zastosowano większe, niemal całkowicie aluminiowe chłodnice, do których dostęp jest bardziej komfortowy. Poza tym od tamtej pory stosuje się ulepszone wentylatory ze sprzęgłem wiskotycznym i nowy obieg spalin z zewnętrznym powrotem, filtrem cząstek stałych i katalizatorem utleniającym. Wtedy też zmodernizowano układ AdBlue w taki sposób, że układ wydechowy wyposażony w katalizator SCR praktycznie nie sprawia już dziś większych kłopotów.


Wiele ulepszeń

Tu zresztą skuteczne okazały się już początkowe ulepszenia elektroniki i czujników tej serii traktorów Deutz-Fahr spełniających wymogi normy Stage IIIB. Przykładowo już na przełomie lat 2012/2013 zmieniono filtry wstępne AdBlue, co pozwoliło na zapobieganie zanieczyszczaniu filtrów paliwa i zatykaniu pomp AdBlue, a aktualizacja oprogramowania z nowym taktowaniem dyszy AdBlue wyeliminowała wiele komunikatów o błędach i zredukowała zużycie AdBlue.

opr. jj

Cały artykuł o używanych ciągnikach Deutz-Fahr 7 TTV prezentujemy w Profi 5/2020.

Zobacz także