r e k l a m a

Partner serwisu

Raport: SsangYong Musso

Raport: SsangYong Musso

Praca rolnika to nie tylko ciężka harówka w polu czy przy hodowli zwierząt. Czasami trzeba szybko przetransportować ładunek na większą odległość. Wtedy z pomocą przyjdzie samochód,który zaoferuje dużo miejsca nie tylko w kabinie, ale także „na pace”.



r e k l a m a

SsangYong Musso w Młodzikowie

Czasy popularnych Żuków i Tarpanów już minęły, a wraz z nimi moda na takie samochody. Nie znaczy to jednak, że czasami w gospodarstwie nie przydaje się pojazd, którym można szybko przewieźć big-bag z nawozem, paliwo na pole lub beczkę z wodą do opryskiwacza. W wiosennym pokazie maszyn do siewu pasowego i uproszczonego, zorganizowanym w Młodzikowe, udział brała firma Charisma  –  diler marki SsangYong. Mięliśmy tam okazję obejrzeć odnowiony model Musso, pick-upa rodem z Korei. Nie jest to co prawda maszyna, do której można zaczepić pług, ale postanowiliśmy sprawdzić, czy i w jaki sposób może się przydać w gospodarstwie.

Pick–up z Korei

Zobacz także

Koreańskie pick-upy są mało popularne w naszej części świata, ale producent zrobił wiele, żeby przypodobać się wymagającym, europejskim odbiorcom. Musso na pierwszy rzut oka robi dobre wrażenie. W porównaniu z poprzednią wersją poprawiono wzornictwo na zewnątrz i we wnętrzu. Deska rozdzielcza wygląda nowocześnie, a rozmieszczenie przycisków jest intuicyjne i nie ma problemu z obsługą, nawet przy pierwszym spotkaniu z koreańczykiem. Do jazdy otrzymaliśmy wersję z automatyczną skrzynią biegów, z możliwością przełączania manualnego za pomocą przełącznika pod kciukiem na dźwigni biegów. Multifunkcyjna kierownica jest wygodna, a układ kierowniczy… więcej w magazynie „profi” 4-2019.

Układ jezdny Musso

Dzięki prześwitowi powyżej 21 cm Musso dobrze radzi sobie na polnych, dziurawych drogach. Do wygodnej jazdy w takim terenie przydaje się automatyczna skrzynia biegów, ponieważ precyzyjnie dobiera przełożenia. W podstawowej wersji otrzymujemy jednak skrzynię manualną. Za automatyczną skrzynię biegów trzeba dopłacić 10 tys. zł brutto. 


Zużycie paliwa w SsangYong Musso

Bardzo interesowało nas, jakie uzyskamy średnie zużycie paliwa po całym dniu testu. Nie było dla nas zaskoczeniem, że po przejechaniu niespełna 300 km w różnych warunkach drogowych (autostrada, polne drogi, miasto) komputer pokładowy wyświetlił zużycie paliwa na poziomie… więcej w magazynie „profi” 4-2019.


Pick-up z ramą

Na uwagę zasługuje także konstrukcja Musso. Został on wyposażony w ramę Quad, do której przymocowany jest silnik oraz układ zawieszenia. Tylna oś w wersji podstawowej jest resorowana. W opcji dostępne jest zawieszenie wielowahaczowe. Dzięki temu na nierównościach samochód zachowuje się stabilnie.

opr. aj

fot. Jakubek

Kręci Cię technika, a nie masz jeszcze

Profi?

Bezpłatny egzemplarz
Okładka Profi

Zobacz także