Mieliśmy okazję pracować ciągnikiem T6.155 DynamicCommand z przyczepą w transporcie. Trzeba przyznać, że traktorzysta ma frajdę z jazdy w trybie automatycznego sterowania przekładnią (GSM2). Nie jest to co prawda „rasowa bezstopniówka” (test ciągnika New Holland T6.155 AC w „profi” 4/2020), ale skutecznie się pod nią podszywa. Zasada działania jest podobna jak przekładni DSG w samochodach osobowych, z tą różnicą, że w ciągniku mamy więcej możliwości modyfikacji funkcji przekładni. Zmiana biegów odbywa się dość płynnie, choć…
Ground Speed Management II
W 2019 roku do popularnej serii ciągników T6 z przekładnią DynamicCommand producent wprowadził system zarządzania prędkością GSM2 (ang. Ground Speed Management II). Wraz z nim ciągniki T6 zyskały także monitor IntelliView IV i światła obrysowe LED. Z przekładniami DynamicCommand oraz AutoCommand wprowadzono ISOBUS 3, oraz HTS2 (ang. Headland Turn System) z systemem sterowania na uwrociach IntelliTurn.
DynamicCommand to mechaniczna skrzynia biegów, sterowana elektronicznie, która oferowana jest w trzech wariantach…
Pełną treść artykułu znajdziecie w najnowszym „profi” 5/2020.
opr. aj
fot. Jakubek