Jesienią braliśmy udział w teście zorganizowanym przez firmę Michelin w okolicach Czempina. Był to jeden z wielu pokazów, organizowanych w 10 europejskich krajach. Do dyspozycji były dwa ciągniki New Holland T7.270 o mocy nominalnej 240 KM, z tylnymi kołami o największej dozwolonej dla tego modelu średnicy 1,95 m. Nawiasem mówiąc, Michelin zaleca zawsze korzystać z możliwie największych opon.
Mniej powietrza, lepszy uciąg
W pierwszym teście porównano możliwości opon niskociśnieniowych VF (ang. Very high Flexion), które dzięki technologii Ultraflex, pracują na mocno ugiętych ścianach bocznych (wybrzuszona na dole opona). W porównaniu z ogumieniem konwencjonalnym Michelin VF Ultraflex ma (przy takim samym ciśnieniu) o 40% większą nośność, lub przy takim samym obciążeniu może pracować z o 40% niższym ciśnieniem. Duże ugięcie zwiększa powierzchnię styku opony z podłożem, a w konsekwencji poprawia przyczepność i zmniejsza ugniatanie gleby.
Ciągnik miał opony przednie o rozmiarze 600/60 R30 oraz tylne 710/60 R42, a także układ centralnej regulacji ciśnienia marki PTG, który był podłączony do sprężarki ciągnika. Rozkład masy ciągnika wyn...