W serii 8S filtr powietrza znajduje się od strony kabiny, dzięki temu zasysane powietrze ma mniej zanieczyszczeń. Dodatkowo zawirowania powietrza tworzone przez wentylator sterowany sprzęgłem wiskotycznym sprawiają, że pył i kurz gromadzą się w okolicach przednich kół – nie wpadając do chłodnicy.
Wnętrze
Czterosłupkowa kabina oferuje dobrą widoczność, a szerokie drzwi wygodne wejście. Na prawym słupku A jest wyraźny i dobrze widoczny wyświetlacz vDisplay z podstawowymi parametrami pracy ciągnika. Trzeba się jedynie przyzwyczaić do odczytywania aktualnego zakresu i przełożenia, ponieważ naszym zdaniem jest nieintuicyjny. Szkoda, że przekładnia e-Power w trybie automatycznym nie wyświetla aktualnie wybranego przełożenia.
Podłokietnik
Głównym terminalem w ciągniku jest DataTronic 5, który wraz z dźwignią MultiPad daje szerokie możliwości sterowania pracą ciągnika. Dobre wrażenie robi kierownica wykonana ze szczotkowanej stali i oprawiona skórą ekologiczną. Nowa seria 8S występuje w dwóch wersjach: Efficient z lakierowanymi czarnymi elementami konsoli, bez wyświetlacza DataTronic 5 ma dźwignie mechaniczne do obsługi zaworów hydraulicznych oraz przyciski analogowe do obsługi pozostałych funkcji ciągnika. W wersji Exclusive jest wygodniejszy podłokietnik oraz lepsze wykończenia i terminal DataTronic 5.
Hydraulika i WOM
Zmieniono i rozbudowano układ hydrauliczny, który w 8S jest marki Bosch i może mieć do 5 par wyjść. W standardzie pompa hydrauliczna ma wydajność 150 l/min, ale w opcji jest większa o wydajności 205 l/min. Dla bardziej wymagających użytkowników jest układ w wersji Eco, dzięki któremu wydajność 205 l/min jest już przy 1500 obr./min. Przy zwiększeniu do 1900 obr./min układ dwóch pomp (tłoczkowej i zębatej) osiąga maksymalną wydajność 280 l/min. Zbiornik oleju hydraulicznego ma 60 l. W standardzie jest także Power Beyond oraz 4 prędkości WOM.
Menu terminala
Massey Ferguson w serii 8S oferuje nawigację fabryczną oraz do wyboru dwa rodzaje nowych odbiorników Novatel lub Trimble. Montowane są z przodu dachu i mają zabezpieczenie przed kradzieżą. Menu w terminalu DataTronic 5 zostało uproszczone i jest intuicyjne, a nawigacja została przeniesiona na jedną kartę menu, co ułatwia jej obsługę podczas jazdy. Dodano w niej także dwie nowe funkcje: linie prowadzenia Single Contour (pojedyncza linia prowadzenia idealna do pracy w ścieżkach technologicznych – przejeżdżamy jedną ścieżką a system zapamiętuje kierunek przejazdu i następnie wyznacza przejazdy automatycznie –włącznie z nawrotami ) i Contour Segment (usprawnia pracę dookoła pola – wystarczy, że wytyczymy granice pola a system wyznaczy linie prowadzenia, po których prowadzi ciągnik automatycznie; na końcu przejazdu wystarczy ruch kierownicą, a system wskaże kolejną ścieżkę przejazdową dookoła pola.
opr.aj