W wyścigu o większą wydajność maszyn rolniczych, producenci coraz częściej oferują modele zawieszanie na przednim TUZ. To dobre rozwiązanie dla ciągników z segmentu średniej mocy, dla których ograniczeniem może być zbyt ciężka maszyna zawieszona na tylnym podnośniku. Dzięki zbiornikowi zawieszonemu z przodu, mniej obciążony jest tylny TUZ, a przednia oś ciągnika ma lepszą trakcję. Czasami maszyny czołowe wymagają również napędu z WOM. Tutaj z pomocą przychodzi firma Zuidberg, która wprowadza przekładnie przedniego WOM pasującą do ciągników New Holland T5, Case IH Vestrum i Steyr Expert fabrycznie wyposażonych w przedni TUZ.
Przystawka Zuidberg RL2
Producent informuje, że czołowy wał odbioru mocy ma sprzęgło wielopłytkowe z wymuszonym smarowaniem olejem i wysoką wydajnością chłodzenia. Gdy WOM jest wyłączony, przekładnia pozostaje na biegu jałowym.
Łagodny rozruch przedniego WOM
Według producenta zawór proporcjonalny zapewnia stopniowe i łagodne włączanie WOM. Ograniczono skoki momentu obrotowego, co zmniejsza ryzyko nadmiernego zużycia maszyny. Koło zębate na wale wyjściowym ma płytę deflektora, która reguluje przepływ oleju w skrzyni korbowej oraz zapewnia chłodzenie i smarowanie. Filtr oleju znajduje się na górze przystawki odbioru mocy, więc jest do niego łatwy dostęp. Zatrzymuje on wszystkie cząstki większe niż 10 mikronów. Według danych firmy Zuidberga, przepustowość oleju gwarantuje optymalną pracę sprzęgła i pompy olejowej.
Przekładnia WOM do 167 KM
Dzięki kompaktowej konstrukcji przekładnia przedniego wałka odbioru mocy pasuje do fabrycznie zamontowanego przedniego podnośnika. Może przenosić moc do nawet 123 kW/167 KM. Po instalacji nie są wymagane żadne dalsze regulacje.
opr. aj
fot. firmowe