Opisywana jako jedna z najbardziej zaawansowanych fabryk ciągników na świecie została zmodernizowana. Końcowy rezultat obejmuje nowy zautomatyzowany magazyn, nowe stanowiska do testów funkcji i hamulców, nowy proces montażu kół i nowy proces produkcji układu hydraulicznego . Zmodernizowano również lakiernię.
Roboty w produkcji
Znaczący wkład w automatyzację produkcji ma 40 bezzałogowych pojazdów z automatycznym prowadzeniem (AGV) na linii montażowej o długości 1,2 km (100 stanowisk roboczych). Te w pełni zautomatyzowane pojazdy transportowe transportują ciągniki od pierwszego do ostatniego stanowiska montażowego. Zdolne do przemieszczenia ładunku do 20 ton na raz, zapewniają wystarczającą nośność dla wszystkich obecnych serii, a także przyszłych modeli o wyższej wydajności.
Zwiększenie produkcji
Sektor ciągników jest głównym motorem wzrostu dla firmy Claas, a fabryka jest gotowa do dalszego rozwoju. W przyszłości dzienna produkcja w Le Mans zostanie zwiększona do nawet 60 ciągników dziennie (na jedną zmianę), a roczna zdolność produkcyjna przekroczy 13 000 ciągników w porównaniu do około 10 000 sztuk obecnie. Plan zakłada osiągnięcie 13 000 sztuk w ciągu najbliższych kilku lat. Obecnie w zakładzie produkowanych jest sześć serii ciągników o mocy 75-460 KM. Wraz z centrum rozwoju w Velizy pod Paryżem oraz centrum testowania w Trangé w Le Mans zatrudnionych jest około 1000 osób.
Współpraca z innymi fabrykami
Zmodernizowany zakład ściśle współpracuje z innymi centrami rozwoju i fabrykami, na przykład w Niemczech z firmą Claas E-Systems w Dissen lub z Claas Industrietechnik w Paderborn, gdzie powstają podwozia gąsienicowe dla serii Axion 900 Terra Trac i przekładnie bezstopniowe dla serii Arion 500. „Nasz całkowicie odnowiony zakład w Le Mans podnosi poprzeczkę w zakresie produkcji ciągników rolniczych premium i połączonych z siecią” - mówi Thomas Böck, prezes zarządu Grupy Claas. „Dlatego otworzyliśmy nowy rozdział w dalszym rozwoju naszej globalnej działalności”. Firma zainwestowała około 80 milionów euro w Le Mans, centrum rozwoju w Vélizy oraz centrum testów w Trangé od czasu przejęcia Renault Agriculture w 2003 roku.
opr. łs
Fot. Claas