Inne nowe funkcje to m. in. system Speedtronic-web, który zapewnia automatyczną regulację prędkości ruchu przenośników w zależności od prędkości jazdy i obciążenia maszyny. Zespół transportowy może teraz pracować również z odwróconą prędkością, co może okazać się pomoce w razie wystąpienia zatorów. Od przyszłego sezonu standardowym wyposażeniem stanie się terminal sterujący CCI 1200.
Większy zbiornik
Unowocześnienia obejmują zarówno wersję kołową, jak i gąsienicową Terra Trac. Zmieniony został system oświetleniowy, oparty na reflektorach LED. Model 470, napędzany silnikiem Stage V o mocy 460 KM, może być wyposażony w różne przystawki do zbioru ziemniaków, cebuli i marchwi. Inne nowości samobieżne Grimme dotyczą dwurzędowego modelu Evo 280, który od tego sezonu może być wyposażone w opcjonalny zbiornik o ładowności 7,5 t. Wcześniej największy zbiornik miął ładowność 6 t. Mimo większych wymiarów szerokość kombajnu na drodze nadal jest utrzymana poniżej 3 m.
Nowy kombajn zaczepiany
W sezonie 2023 pojawi się również nowy kombajn dwurzędowy zaczepiany. Maszyna o nazwie Select 200, obsługiwana przez ISOBUS będzie dostępna z szeroką gamą przystawek. , jest wyposażona w automatyczne kierowanie osią, a oś teleskopowa pozwala utrzymać szerokość na drodze poniżej 3 m.
opr. ap
fot. firmowe