Fendt informuje, że model e100 Vario przeszedł liczne testy praktyczne pod kątem różnych wymogów i zakresów zastosowań. Począwszy od zastosowań w rolnictwie po zastosowania komunalne, w tym utrzymanie dróg zimą. W oparciu o poprzednie wyniki ciągnik został dopracowany pod kątem technicznym.
Ładowanie w 5 godzin
Ciągnik wyposażony jest w przewód ładowania do gniazd o napięciu 400 V o mocy do 32 A, co odpowiada mocy ładowania rzędu 22 kW. W ten sposób bateria akumulatorowa może zostać całkowicie naładowana w ciągu 5 godzin. Dostępne jest również szybkie ładowanie DC (Supercharger), jednak do gospodarstw rolnych oraz sektora komunalnego nie zostałe wprowadzone jeszcze gniazda umożliwiające skrócenie czasu przeznaczonego na ładowanie akumulatorów.
Temperatura akumulatora
W trakcie dalszego opracowywania maszyny badano różne systemy baterii. Są one obecnie testowane w różnych testach polowych i na stanowiskach badawczych. Dzięki zmianie zarządzania termicznego możliwe jest teraz wstępne podgrzanie akumulatora w ciągu kilku minut do temperatury roboczej w zimie i odpowiednie schłodzenie go latem. Analogicznie kabina może być ogrzewana lub chłodzona.
Praca z wozem paszowym?
Do tej pory ciągnik e100 Vario pracował w różnych testach polowych z tradycyjnymi narzędziami napędzanymi przez WOM, takimi jak przetrząsacze, zgrabiarki, a nawet pojazdy do mieszania pasz. Współpracował również narzędziami napędzanymi hydraulicznie, takimi jak zamiatarka lub elektryczny rozrzutnik soli do zimowych prac konserwacyjnych. Oznacza to, że e100 Vario może być używany zarówno z istniejącymi jak i nowymi, zelektryfikowanymi narzędziami.
Alternatywne źródła energii
W przedsiębiorstwach rolnych zajmujących się również produkcją energii elektrycznej, energia ta może być wykorzystana przez ciągnik z napędem elektrycznym w zamkniętym obiegu energetycznym. W ten sposób zmniejsza się zużycie paliw kopalnych i ogranicza się emisję CO2 przez gospodarstwo. Jak zapewnia Fendt, napęd akumulatorowy gwarantuje pełną wydajność. Mówi się, że pełny moment obrotowy jest dostępny już podczas postoju maszyny.
opr. łs
fot. Konieczka