StoryEditor

Wydajniejszy transport gnojowicy z Joskin Roadliner

Grupa Joskin wprowadza wóz Roadliner, które stanowią rozszerzenie gamy Tetraliner obecnej na rynku od 2013 roku. Nowa seria pojazdów jest przeznaczona do szybkiego transportu nawozów płynnych. 

29.10.2019., 00:00h




Obecnie transport gnojowicy nabiera coraz większego znaczenia zarówno dla firm usługowych, jak i dla podmiotów prowadzących biogazownie czy też dla rolników wożących nawóz na miejsce jego rozprowadzania. Odległości między miejscem składowania gnojowicy i jej rozlewania są coraz większe. W celu zapewnienia wysokiej wydajności zabiegu nawożenia konieczna jest dobra organizacja pracy. Biorąc to pod uwagę, grupa Joskin, specjalizująca się w dziedzinie transportu płynnych nawozów naturalnych, rozszerzyła gamę beczkowozów Tetraliner o model Roadliner, który przeznaczony jest szczególnie dla firm usługowych i dużych gospodarstw. 

Bezpieczeństwo na drodze

Podobnie jak wozy Tetraliner, nowy model jest wyposażony w wózek Dolly z osią obrotnicy o średnicy 974 mm, który umożliwia przeniesienie ciężaru pojazdu na ciągnik. Pneumatyczny układ hamulcowy, zapewnia bezpieczeństwo podczas jazdy, nawet przy znacznych prędkościach lub na pochyłościach. Przyczyniają się do tego również przegrody przeciwdziałające powstawaniu fali wewnątrz zbiornika.


Osie marki BPW

Jak informuje belgijski producent, komfortowy transport zapewnia zawieszenie pneumatyczne osi BPW. Jest to rozwiązanie stosowane w większości naczep i samochodów ciężarowych, ze względu na swoją niezawodność, łatwą konserwację oraz wydajność. Dzięki niemu korzystniejsze jest rozłożenie masy wozu asenizacyjnego, co wpływa na dobrą trakcję i amortyzację drgań. To sprawia, że beczkowóz Roadliner jest sprzętem przeznaczonym do pokonywania większych odległości.

Zwiększona ładowność

Konstrukcję wozu Roadliner opracowano ze względu na rosnące potrzebny w zakresie wydajności. Z uwagi na wyposażenie w system Dolly, dopuszczalna masa całkowita pojazdu wynosi 34 t (maksymalnie 10 t na oś i 4 tony nacisku na zaczep – zależnie od typu ciągnika). To umożliwia optymalne wykorzystanie każdego przejazdu. Poza pierwszą osią, zamontowaną na obrotnicy, Roadliner ma w standardzie również oś stałą i tylną oś nadążną (z hydrauliczną blokadą dwukierunkową) dostosowaną do prędkości 60 km/h. Beczkowóz Roadliner można wyposażyć nie tylko w opony szosowe o rozmiarze 400R22.5, ale również w szerokie opony 560/60 R22.5. Ogumienie oferowane jest z różnymi profilami bieżnika, aby optymalnie dopasować sprzęt do warunków terenowych.

Pompa MEC8000/D

Napełnianie zbiornika zapewnia montowana w standardzie pompa próżniowa MEC8000/D. Jest umieszczona na dyszlu w kształcie litery V, co chronią ją zarówno na zakrętach jak i w terenie wyboistym. Jest do niej łatwy dostęp podczas codziennej obsługi i konserwacji. Pompy próżniowe o większej wydajności oraz różnego typu osprzęt do napełniania (turbonapełniacz, ramię pompujące, lejek tylny, itp.) są dostępne w opcji i zwiększając zakres zastosowania i możliwości beczkowozu.

Roadliner jest dostępny ze zbiornikami o 4 różnych pojemnościach: 21 000 l, 23 500 l, 26 000 oraz 28 000 l. W ofercie Joskin jest także wersja Advantage, produkowana w limitowanych seriach, ale tylko ze zbiornikiem o pojemności 26 000 l.

opr. aj

21. listopad 2024 22:05