StoryEditor

Reorganizacja John Deere zakończona!

John Deere zakończył jedną z największych zmian organizacyjnych w swojej historii i stał się firmą Smart Industrial. Dokonano także kilku zmian personalnych. Kierownictwo John Deere Polska objęła Katarzyna Lewicka.

09.12.2020., 00:00h

Już od pewnego czasu wiadomo było, że amerykański producent maszyn spod znaku skaczącego jelenia dąży do miana producenta rozwiązań inteligentnych. Pisaliśmy o tym w artykule: John Deere zmierza w kierunku Smart Industrial Company. Na zeszłotygodniowej konferencji ogłoszono, że transformacje prowadzone we wszystkich krajach i w każdym obszarze działalności firmy dobiegły końca. Dzięki temu John Deere osiągnął założony cel. 

Katarzyna Lewicka kieruje John Deere Polska

Ważnym punktem reorganizacji były zmiany personalne, w tym objęcie przez Katarzynę Lewicką stanowiska Division Business Manager, które łączy obowiązki Prezesa Zarządu oraz Dyrektora Sprzedaży w Polsce. Jednocześnie dotychczasowy Prezes Zarządu – Marko Borwieck został odpowiedzialny za rynki centralnej Europy.

Katarzyna Lewicka karierę w John Deere Polska rozpoczęła w 2000 roku, kiedy centrala firmy przenosiła się z Warszawy do Poznania. Szybko zyskała doświadczenie w zakresie finansowania, logistyki i organizacji przedsiębiorstwa. Następnie objęła posadę Credit Supervisor, która dostarczyła jej wiedzy na temat funkcjonowania sieci dealerskiej. W 2007 roku na kolejne 10 lat Katarzyna Lewicka objęła stanowisko Dyrektora Finansowego i Kontrolera. W 2017 roku dołączyła do działu sprzedaży maszyn żniwnych jako dyrektor. Pod koniec 2018 roku wyjechała do siedziby głównej w Mannheim, aby objąć posadę Strategic Planning Manager i z bliska przyglądać się reorganizacji firmy.

- Zmiany, jakie w okresie kilkunastu ostatnich lat zaszły w naszej organizacji, potwierdzają jak dla John Deere bardzo ważny jest rynek polski, gdzie firma się ulokowała, rozwija sieć dealerską, cały czas doskonali się w kierunku profesjonalnego dealera, stara się robić wszystko, by być bliżej klienta. Wystarczy wspomnieć, że początkowo w naszej ofercie mieliśmy głównie duże ciągniki amerykańskie i kombajny, a obecnie nasze portfolio zawiera maszyny TURF, ciągniki dla każdego typu gospodarstw, kombajny, prasy czy sieczkarnie. Ponadto sukcesywny rozwój sieci dealerskiej sprawia, że jesteśmy wręcz zobligowani do przyciągania największych talentów na rynku pracy, a wykorzystanie nowoczesnego Centrum Szkoleniowego pozwala nam stale rozwijać kompetencje naszej kadry, także po stronie dealerów. Jestem szczęśliwa, że mogę w nowej, jeszcze bardziej odpowiedzialnej roli być częścią tak rozwijającej się firmy – mówi Katarzyna Lewicka, Division Business Manager w John Deere Polska.

Zmiany w sieci sprzedaży i marketingu

Mając na celu lepsze wsparcie dealerów i klientów, ważnych zmian dokonano także w obszarze działów sprzedaży i marketingu. Wszystkie działania w tym zakresie na rynku europejskim będą sterowane z nowego Centrum Wsparcia Sprzedaży i Marketingu w Walidorf w Niemczech. To oznacza, że osoby odpowiedzialne w poszczególnych krajach za sprzedaż i marketing będą ściśle z nim współpracować, co ma skrócić procesy decyzyjne do niezbędnego minimum. Dzięki temu reakcja na zamieniające się warunki lokalne i zróżnicowane wymagania klientów, będzie szybsza niż do tej pory. To część programu Dealer Jutra 3.0.

Zakończona restrukturyzacja podzieliła działania biznesowe na 3 filary:

  • systemy produkcyjne,
  • oferta technologiczna,
  • rozwiązania dla całego cyklu użytkowania.

Systemy produkcyjne 

W ramach restrukturyzacji firmy w Centrum Wsparcia w miejscowości Walidorf stworzono nowe działy systemów produkcyjnych: 

  • drobne zboża, kukurydza i rolnictwo precyzyjne,
  • produkcja mleczna i hodowla zwierząt.

Specjaliści z tych działów będą odpowiedzialni za rozwój i promocję maszyn, t.j. ciągniki, kombajny, sieczkarnie.

Oferta technologiczna i cykl użytkowania

O integracją technologii cyfrowych w maszynach i systemach produkcyjnych zadbają eksperci z obszaru technologicznego. Koordynatorem tych działań będzie Centrum Technologii i Badań w Kaiserslautern w Niemczech. Z kolei poszukiwaniem, kreowaniem i wdrażaniem rozwiązań dla całego cyklu użytkowania zajmie się Centrum Wsparcia Sprzedaży i Marketingu w miejscowości Walidorf. Jednocześnie John Deere podkreśla, że dla każdego systemu produkcyjnego dostępne pozostaną usługi: FarmSight, Gwarancja Paliwowa oraz Kontrakty Obsługowe PowerGuard.

opr. aj

fot. firmowe

23. listopad 2024 04:28