StoryEditor

Pokaz nowości Valtry

Ciężarówka Valtra SmartTour zawitała do Polski. Entuzjaści techniki rolniczej mogli zapoznać się z nowościami, jakie na ten rok przygotował fiński producent. Prezentacja została podzielona na 4 stacje. Można było pognać ciągnikiem N174 Versu z prędkością nawet 57 km/h, pojeździć nową serią A HiTech4, sprawdzić system telematyczny oraz zobaczyć, co do zaoferowania ma biuro projektowe Valtra Unlimited.

11.03.2019., 00:00h


Dwa pokazy, pięć dni

Valtra SmartTour odbył się w dwóch lokalizacjach. Na lotnisku w Bednarach w dniach 4.03 – 6.03, a następnie 8.03 – 9.03. w miejscowości Zienki na lubelszczyźnie. Nie był to tylko pokaz możliwości ciągników fińskiego producenta, ale również okazja, żeby samodzielnie zasiąść za ich sterami. A wybór był szeroki od A do N, ale nie zabrakło również serii T oraz S. 



Jazda z prędkością 57 km/h!

SmartTour cieszył się sporym zainteresowaniem nie tylko okolicznych rolników, ale także młodzieży i studentów. O ile rolnicy najbardziej byli zainteresowani nową serią A z przekładnią HiTech4, o tyle młodsi bardzo chcieli sprawdzić amortyzację pneumatyczną osi przedniej Aires, która wcześniej była w serii T i S, a od tego roku także w serii N. Uwagę przyciągała może nie tyle sama amortyzacja co możliwość jazdy aż 57 km/h! Takich prędkości nie można rozwijać na drogach publicznych, ale lotnisko świetnie się do tego nadaje. Nierówna nawierzchnia to dobry poligon doświadczalny dla amortyzacji Aires.

Valtra Connect

Ważnym punktem była prezentacja systemów telematycznych Valtra Connect. Dwa ciągniki sprzężone z rozsiewaczami Rauch i wyposażone w system Auto Guide można było przetestować prowadzenie równolegle i kontrolę sekcji, a goście zebrani w Valtra SmartTour na ekranie obserwowali przejazdy ciągników po polu.

Ciągnik T174 Versu wyposażony był w podłokietnik SmartTouch z systemem Auto Guide. System działa w dwóch trybach: prostym trybie „Go”, gdzie w 3 krokach ustawia się prowadzenie równoległe, wybierając linię A–B i szerokość roboczą maszyny oraz tryb zaawansowany „Plus”, w którym najpierw wytycza się granicę pola. Można to zrobić ustawiając za punkt pomiaru albo środek ciągnika albo prawy lub lewy brzeg maszyny. Drugi sposób pozwala wytyczać granice w trakcie normalnej pracy maszyną. Następnie wytycza się linię prowadzenia zestawu i w kolejnym kroku uruchamia automatyczne prowadzenie. 

Valtra Unlimited

Ostatnim punktem imprezy było zaprezentowanie możliwości personalizacji ciągnika przez biuro projektowe Unlimited. Zajmuje się ono modyfikacjami, które nie są możliwe do wykonania na linii montażowej. Możliwości jest wiele poczynając od zmian konstrukcyjnych jak doposażenie w przedni TUZ i WOM, po kosmetykę czyli skórzane obicia w kabinie lub malowanie felg na czarno.  

W ciągu 5 dni Valtra SmartTour odwiedziło ok. 500 zwiedzających, których nie zraziła kapryśna marcowa pogoda. 

opr. aj
fot. Siara
21. listopad 2024 22:41