StoryEditor

Opony Alliance 372 VF

Niezależne badania w IRSTEA dotyczące zużycia paliwa, przyczepności, powierzchni styku i poślizgu

16.11.2020., 00:00h

Parametry techniczne zmodernizowanego zestawu Alliance Agriflex+ 372 zostały potwierdzone na początku tego roku w trakcie niezależnych badań przeprowadzonych w IRSTEA. Wyniki testów zużycia paliwa, przyczepności, poślizgu, powierzchni styku wykazują, że opony do ciągników Alliance 372 VF przewyższają konkurencyjne opony premium IF i są mniej więcej tak samo dobre, jak opony premium VF. Biorąc pod uwagę fakt, że ceny opon Alliance są znacząco niższe, najlepsze osiągi i niski, całkowity koszt eksploatacji Alliance 372 VF sprawiają, że - zdaniem firmy - ten zestaw jest bezkonkurencyjny.

10-letnia gwarancja

Alliance 372 VF to radialna opona z opasaniem stalowym przeznaczona do ciągników, kombajnów i niektórych wozów asenizacyjnych. Opona ma 10-letnią gwarancję, indeks prędkości D i jest dostępna w 28 rozmiarach, co stanowi największą różnorodność rozmiarów VF w branży!

Zmodernizowana opona

Konstrukcję modelu Alliance 372 VF zmodernizowano na początku 2019 roku. W nowej wersji opony zastosowano ulepszoną mieszankę chroniącą ściernisko i specjalne mieszanki bieżnika zapewniające odporność na zużycie, przecięcia i złuszczanie.

Wszystkie te cechy zapewniają wysoką stabilność strukturalną i niezawodną odporność termiczną podczas cyklicznej pracy w polu (CFO) nawet przy ciśnieniu 0,8 bara. Unowocześniona opona ma zaokrąglone krawędzie bieżnika, większą powierzchnię styku z podłożem i większy kąt nachylenia bieżnika w celu lepszej ochrony gleby i samooczyszczania się.

Ochrona gleby

„Nasz dział badań i rozwoju zlecił IRSTEA przeprowadzenie ostatnich testów terenowych w celu sprawdzenia najnowszych cech tej opony”, mówi Gerrit Vinkers, specjalista ds. zastosowań w Europie w Alliance Tire Group. „W trakcie zamiany kompletnej rodziny opon Alliance IF na opony VF nasi inżynierowie szukali dodatkowych rozwiązań, aby zapewnić jeszcze większą ochronę gleby, poprawić osiągi i zmniejszyć naprężenia strukturalne w tych bardzo elastycznych oponach”.

Cztery parametry

W IRSTEA przeprowadzono cztery testy terenowe w określonych warunkach: zużycie paliwa, przyczepność, poślizg w miękkim podłożu i szerokość powierzchni styku. Opony Alliance 372 VF i IF poddano testom porównawczym z 2 podobnymi wzorami opon premium o konstrukcji IF i VF w tych samych rozmiarach: 600/70R30 dla opon przednich i 710/70R42 (opony tylne). Ciśnienie powietrza w oponach przednich utrzymywane było na stałym poziomie 1,6 bara, a obciążenie wahało się między 4375 daN (IF) a 5150 daN (VF). W przypadku opon tylnych obciążenie utrzymywane było na stałym poziomie 4875 daN, a ciśnienie w oponach wahało się od 1 bara (IF) do 0,8 bara (VF).

Punkt odniesienia

Podczas odczytywania wyników testu jako punkt odniesienia należy przyjąć osiągi opony Alliance IF – lub 100%. Zużycie paliwa: Przy względnym wyniku 107% dla obu opon Alliance 372 VF dorównuje konkurentowi pod względem zużycia paliwa dla opon premium VF i wyraźnie przewyższa wszystkie opony IF.

Przyczepność: Opona Alliance 372 VF, zajmująca bardzo bliskie drugie miejsce w porównaniu z konkurencyjnymi oponami klasy premium VF, zapewniała większą przyczepność niż konkurencyjne opony klasy premium IF.

opr. jj

25. kwiecień 2024 09:51