Gama przyczep Cargos jest podzielona na dwie części. Modele serii 8000 obejmują przyczepy z tandemowym układem jezdnym z pojemnością od 30 m3 do 41,5 m3. Przyczepy oznaczone jako 9000 cechuje podwozie typu tridem, ich objętość zaczyna się na 35,5 m3 a kończy na 50 m3 z uwzględnieniem nadstawek. Ofertę uzupełniają wozy do transportu sieczki - Cargos 700. W produkowanych w Bad Salgau maszynach, na sezon 2021 wprowadzono kilka zmian.
Do obsługi nowy Cemis 700
Wszystkie nowe modele przyczep samozbierających Cargos oraz przyczep do transportu sieczki z wyposażeniem Business dostępny jest nowy uniwersalny terminal sterujący Cemis 700, kompatybilny z systemem ISOBUS. W roli terminalu obsługowego Cemis 700 zastępuje terminal Communicator II. Wygodną obsługę gwarantuje 7-calowy kolorowy wyświetlacz z funkcją dotykową i automatycznym przełączaniem trybu dzień i noc, 10 podświetlanych klawiszy stałych oraz regulator obrotowo-przyciskowy. Wyposażenie obejmuje również wejście kamery dla obrazów w czasie rzeczywistym z maksymalnie dwóch urządzeń.
Cargos 8400 zmieści więcej
Kolejną nowością są nadstawki burt do przyczepy wielozadaniowej Cargos 8400. Zwiększają one pojemność skrzyni ładunkowej zgodnie z normą DIN o 2,5 m3 – do 38 m3. Poprzez sprawdzone rozwiązania przyczep serii Cargos, takie jak znane ze swojej żywotności podwójne noże oraz mocno obniżony hydrauliczny przenośnik w podłodze.
Mechaniczno-hydrauliczne wymuszanie skrętu osi
Dla przyczep do transportu sieczki serii Cargos 700 oprócz sterowania nadążnego i elektroniczno-hydraulicznego sterowania wymuszonego oferuje teraz również mechaniczno-hydrauliczne sterowanie wymuszone. Dzięki temu układ sterowania wymuszonego, który dotychczas był zarezerwowany wyłącznie dla konfiguracji BUSINESS, można zastosować także w przyczepie Cargos 700 w wersji wyposażenia Trend. Mechaniczno-hydrauliczny układ sterowania wymuszonego działa na zasadzie wypierania z jednym (tandem) lub dwoma (tridem) siłownikami hydraulicznymi na dyszlu i zespołem hydraulicznym z akumulatorami ciśnieniowymi o dużej pojemności jako zabezpieczenie przeciążeniowe. Siłowniki hydrauliczne są zamocowane po stronie ciągnika na kulach Scharmüller 50, a każdy z nich jest wyposażony w przykręcane zabezpieczenie najazdowe. Dostępne są również wychylne podpory dla siłowników hydraulicznych. W podwoziach tandem skrętna jest ostatnia oś, a w podwoziach tridem – pierwsza i ostatnia. Podczas pracy układ sterowania wymuszonego funkcjonuje niezależnie od ciągnika i nie wymaga stałego połączenia. Ponadto działanie systemu odbywa się bez elektroniki.
opr.łs