Silniki Yanmar w John Deere 2R i 3R
Bez zmian pozostają ciągniki John Deere poniżej 25 KM (1026R i 2026R), a poziom emisji spalin w modelu 3025E mieści się w normie określonej w przepisach. Zmiany zaszły w serii ciągników 2R i 3R o mocy powyżej 25 KM. Zostały wyposażone w trzycylindrowe silniki Yanmar o pojemności 1,6 litra z system Common Rail (CRS) i elektroniczną jednostkę sterująca (ECU), która monitorując pracę silnika, dostosowuje dawkę paliwa do aktualnego zapotrzebowania.
Większy silnik w John Deere 4052M i 4052R
Układ oczyszczania spalin został zapożyczony z większych modeli ciągników John Deere. Składa się z filtra cząstek stałych (DPF) i katalizatora utleniającego olej napędowy (DOC). Zmiany zaszły również wśród ciągników John Deere 4052M i 4052R, w których zainstalowano większy, czterocylindrowy silnik o pojemności 2,1 litra – taki sam, jak w największych modelach 4066M i 4066R.
eThrottle i eHydro w ciągnikach 3R i 4R
Oprócz większych silników nowe ciągniki serii 3R i 4R wyposażono w funkcję eThrottle zintegrowaną ze skrzynią biegów eHydro. Ma to na celu ograniczenie pracy na całkowicie otwartej przepustnicy, zmniejszając emisję hałasu i zużycie paliwa.
Ułatwienia podczas zaczepiania
W wybranych modelach zastosowano system Hitch Assist. Dzięki przełącznikom zamontowanym na tylnym błotniku operator ma możliwość przesunięcie ciągnika do tyłu i do przodu z maksymalną prędkością 12 mm/s oraz w razie potrzeby podnoszenie lub opuszczanie TUZ.
Więcej funkcji
Kompaktowe ciągniki John Deere wyposażono w tryby pracy LoadMatch, MotionMatch i SpeedMatch, które dapasowują obroty silnika do obciążenia, dostosowują reakcję przekładni do wykonywanego zadania oraz ustawiają zadaną prędkość jazdy ze skokiem 0,1 km/h.
Większość nowych modeli ciągników John Deere są dostępne u dilerów. Jedynie modele 3Ri 4R bez kabiny będą dostępne z początkiem lata 2020 roku.
opr. pj
fot. firmowe