Modele tej serii cechuje niskie zużycie paliwa dzięki opracowanemu przez FPT Industrial układowi napędowemu. Nowy, 4-cylindrowy silnik F36 o pojemności skokowej 3,6 litra ma moc 82 kW i moment obrotowy 460 Nm. Dla spełnienia norm emisji spalin Stage V producent zdecydował się na układ Hi-eSCR2, wykorzystujący recyrkulację gazów spalinowych o niskim natężeniu przepływu (EGR), selektywną redukcję katalityczną (SCR) i filtr cząstek stałych (DPF). Układ SCR jest wyposażony w bezobsługowy filtr, który umożliwia utrzymanie kompaktowych wymiarów układu neutralizacji spalin, więc nie ogranicza widoczności.
Oszczędny tryb Eco
Nowa seria D wprowadza także szereg funkcji ograniczających zużycie paliwa. Wśród nich na uwagę zasługuje, stanowiący standardowe wyposażenie tryb Eco, który zapewnia automatyczną regulację prędkości obrotowej silnika i ciśnienia w układzie hydraulicznym przy wszystkich pracach, które nie wymagają utrzymania stałej prędkości i mocy, dzięki czemu pozwala oszczędzić nawet do 10% paliwa. Kolejnymi funkcjami jest automatyczne włączanie obrotów jałowych, gdy maszyna nie pracuje przez ponad 5 sekund i wyłączanie silnika po 3 minutach bezczynności.
Zmiany w kabinie
Kierowca może czuć się komfortowo, między innymi dzięki łatwiejszemu wejściu do kabiny i większej ilości miejsca na nogi podczas obrotu fotela z ustawienia praca ładowarką na korzystanie z funkcji koparki. Poza tym zmieniono położenie dźwigni hamulca postojowego i obsługi stabilizatorów, a także układ przycisków na prawej konsoli sterowania. Komfort operatora, jak również wydajność pracy, zwiększa nowy przycisk F-N-R (do przodu - położenie neutralne - wstecz) umieszczony na dżojstiku ładowarki oraz nowy przełącznik rolkowy do wydłużenia zasięgu zgłębnika. W kabinie jest system Bluetooth, dwa nowe złącza USB, zasilanie 12 V na zestawie wskaźników oraz uchwyt na telefon. Producent wylicza, że jest tu największa w branży, czterokrotnie większa niż w serii C liczba schowków na różne detale.
Bezpieczeństwo przede wszystkim
New Holland wprowadził w nowych koparko-ładowarkach serii D udoskonalenia związane z bezpieczeństwem pracy. W tym określeniu mieści się bardzo dobra, dookólna widoczność m.in. dzięki nowym tylnym szybom i silnym reflektorom roboczych. Są także homologowane zabezpieczenia ROPS i FOPS, standardowe zawory zwrotne stabilizatorów, blokada transportowa łyżki podsiębiernej, zawory zwrotne w siłownikach hydraulicznych, opcjonalne zawory zwrotne ładowarki przedniej, zawory zwrotne 4x1/6x1 i manipulator.
opr. jj