StoryEditor

Nadjeżdża nowy Deutz-Fahr 8280 TTV!

Deutz-Fahr wprowadza do oferty nowy ciągnik. Model 8280 z bezstopniową przekładnią TTV to maszyna wyposażona w najnowsze rozwiązania technologiczne, której silnik z dwoma turbosprężarkami rozwija moc 287 KM.

09.09.2020., 00:00h

Pomiędzy serią 7 a serią 9 ciągników Deutz-Fahr pojawia się najmłodsze dziecko znanej niemieckiej marki – model 8280 TTV. Ciągnik, który wyposażony jest w najnowsze rozwiązania technologiczne znajdzie odbiorców w dużych gospodarstwach i w firmach usługowych, które stawiają na rozwój rolnictwa precyzyjnego.

Zobacz film z premiery ciągnika Deutz-Fahr 8280 TTV


Silnik z Deutz Common Rail

Sercem 8280 TTV 6-cylindrowy silnik Deutz z dwoma turbosprężarkami, który z pojemności 6,1 l generuje moc 287 KM. Aby spełnić normę emisji spalin Stage V ciągnik wyposażono w układ recyrkulacji spalin, pasywny filtr cząstek stałych oraz układ SCR, który do redukcji tlenków azotu wykorzystuje roztwór mocznika – AdBlue. W modelu 8280 TTV zastosowano wysokociśnieniowy układ wtryskowy Deutz Common Rail, który pracuje pod maksymalnym ciśnieniem 200 barów.





Przekładnia bezstopniowa SDF 7780

Również nowa jest przekładnia bezstopniowa SDF 7780, która łączy cechy mechanicznej skrzyni biegów i napędu hydrostatycznego. Aby to umożliwić, inżynierowie SDF połączyli 3 podzespoły: przekładnię planetarną, zespół sprzęgła i dwie pompy wielotłoczkowe. Producent podaje, że nowa przekładnia nie tylko zapewnia dobre przyspieszenie i szybką reakcję na zmiany obciążenia podczas pracy. Dba także o płynną i cichą zmianę pomiędzy dwoma zakresami prędkości. Ciągnik 8280 TTV rozpędza się do maksymalnie 40 km/h w trybie Super Eco przy prędkości obrotowej silnika 1220 obr./min.

Wałek odbioru mocy

W wyposażeniu standardowym nowego ciągnika Deutz-Fahr znajdziemy 3 prędkości tylnego WOM: 540ECO, 1000 i 1000 ECO. Dodatkowo nieustannie kontrolowane jest obciążenie tylnego WOM, aby sprzęgło mogło być załączane proporcjonalnie do rzeczywistego obciążenia. Taki modulowany rozruch WOM, zapewnia ochronę mechanizmów ciągnika i maszyny współpracującej. Można go regulować w menu na terminalu iMonitor3. Zgodnie z danymi producenta, praca w ekonomicznym trybie WOM to nawet do 18% mniejsze zużycie paliwa. 

Przedni WOM dysponuje dwoma prędkościami roboczymi, co ma zapewnić elastyczność pracy z aktywnymi narzędziami czołowymi.

Układ hydrauliczny i podnośnik

Model 8280 TTV dysponuje hydrauliką z elektronicznie sterowanym wydatkiem i czasem przepływu oleju. Układ zasilany jest pompą o maksymalnej wydajności 210 l/min. Do sprawnej obsługi maszyn z rozbudowanym układem hydraulicznym z tyłu ciągnika można umieścić do 5 par wyjść, a z przodu maksymalnie 2. Wszystkie obwody są sterowane proporcjonalnie. W opcji dostępne są płaskie złącza hydrauliczne systemu Power Beyond. Tylny TUZ zapewnia udźwig nieco ponad 11 t, a stabilizatory łączników dolnych są regulowane hydraulicznie. Dostępny jest także hydrauliczny łącznik górny oraz przyciski sterowania podnośnikiem na obu tylnych błotnikach.

Trakcja i dystrybucja mocy w 8280 TTV

Deutz-Fahr 8280 TTV jest wyposażony w system ASM, który odpowiada za automatyczne sterowanie przekazaniem mocy na 4 koła i blokadą mechanizmów różnicowych. System uruchamia je w zależności od kąta skrętu przednich kół i prędkości jazdy. Dodatkowo ciągnik wyposażony jest w radar do pomiaru prędkości jazdy, w celu kontrolowania poślizgu kół.

Bezpieczeństwo pracy

Gdy maszyna o dopuszczalnej masie całkowitej 16 t porusza się z prędkością 40 km/h, bardzo ważnym elementem jest amortyzacja przedniej osi oraz hamulce. W opcji Deutz-Fahr proponuje suche tarcze hamulcowe w przedniej osi. Stabilność w trakcie jazdy z dużą prędkością lub podczas pracy z ciężki sprzętem czy to pchanym czy ciągniętym zapewnia inteligentny system amortyzacji adaptacyjnej Anti-Dive. Dodatkowo zawieszenie przedniej osi można włączać i wyłączać.

Stanowisko operatora

O komfort pasażera dba pneumatycznie amortyzowana i przestronna kabina. Dzięki temu, że jest ona izolowana od nowej pokrywy silnika hałas, wibracje i wysoka temperatura nie przedostają się do wnętrza. Deutz-Fahr zapewnia, że stanowisko traktorzysty jest przestronne, a elementy sterujące są logicznie rozmieszczone. 

Dobrą widoczność dookoła ciągnika zapewniają: przednia szyba MaxView oraz duże okna boczne i okno tylne. Pracę w nocy ułatwią reflektory LED o łącznej mocy 50 000 lumenów. Parametry pracy maszyny są prezentowane w InfoCenter na nowym wyświetlaczu TFT.

W kabinie MaxiVision pomyślano także o dobrej cyrkulacji powietrza. W tym celu przeprojektowany został układ klimatyzacji. Kratki wylotowe zamontowano nad wentylatorami, co ma zmniejszyć hałas przepływającego przez nie powietrza. Pojawiły się także dwa dodatkowe wyloty powietrza na konsoli przy kolumnie kierownicy.

Producent zapewnia, że czynności codzienne czynności obsługowe są łatwe i szybkie do wykonania, a wydłużone (w stosunku do innych modeli) okresy między wymianami oleju obniżą koszty eksploatacji ciągnika.

opr. aj

20. listopad 2024 15:26