O dużych modelach, które McCormick wprowadza na rynek już pisaliśmy. Teraz pora na traktory o mniejszej mocy.
McCormick X5 Stage V
W tej grupie są trzy modele z oznaczeniami: X5.100, X5.110 i X5.120 o mocy od 95 KM do 114 KM w wariantach Premium i Efficient. Nowa wersja High Clearance skonfigurowana do pracy w ogrodnictwie występuje w dwóch modelach w wersji Efficient: X5.100HC o mocy 95 KM oraz X5.110HC o mocy 102 KM. Gama przekładni od 48+16 z hydraulicznym rewersem i Hi-Medium-Low (Premium) do 12+12 lub 24+24 z mechanicznym lub hydraulicznym rewersem (Efficient i HC).
Układ hydrauliczny ma wydatek 62 l/min dla hydrauliki roboczej w wersjach Efficient i HC oraz do 82 l/min w Premium. Maksymalny udźwig tylnego podnośnika wynosi 3900 kg (HC) i 4500 kg z dodatkowymi siłownikami w wersjach standardowych. McCormick X5 w opcji ma amortyzację kabiny, która w wersji Premium może być połączona z amortyzowaną osią przednią, co gwarantuje komfort operatora w pracy na polu, z ładowaczem czołowym i w transporcie.
McCormick X5.085
Strategicznie umiejscowiony pomiędzy X4 i X5, McCormick X5.085 spełnia wymogi normy Stage V dzięki układom EGR, DOC i DPF, bez SCR i AdBlue. Silnik FPT o mocy 75 KM, 3,4-litrowy, 4-cylindrowy, 8-zaworowy, z turbo intercoolerem i elektronicznym wtryskiem common rail. Moment obrotowy 375 Nm uzyskiwany jest przy 1400 obr./min. Ciągnik jest wyposażony sterowany mechanicznie tylny podnośnik kat. 2 o udźwigu 3900 kg, ma system ELS (ergonomiczny system podnoszenia). W opcji jest przedni podnośnik kat. 2 o udźwigu 1700 kg.
Układ hydrauliczny wyposażony w dwie pompy obsługuje pięć zaworów hydraulicznych (trzy tylne i dwa montowane pośrodku) i narzędzi dzięki pompie połączonej z silnikiem o wydatku 56 l/min, a 32 l/min służą do obsługi układu kierowniczego. Ciągnik X5.085 jest wyposażony w system McCormick Fleet & Remote Diagnostic Management, który pozwala między innymi na pomiar zużycia paliwa, rejestrację godzin pracy i zaplanowanych przeglądów.
McCormick X4F
To nowy ciągnik specjalistyczny, który dobrze sobie radzi w ograniczonej przestrzeni. Dzięki temu nadaje się do różnych zadań związanych z uprawą rzędową w sadach i winnicach. Zgodność z normą Stage V gwarantuje system wykorzystujący filtr DPF z pasywną regeneracją, katalizator utleniający DOC, a w modelach o mocy powyżej 75 KM katalizator SCR (selektywna redukcja katalityczna) oraz zbiornik AdBlue z systemem szybkiego dostępu i uzupełniania. Warto dodać, że okres międzyobsługowy silnika został wydłużony do 1000 godzin, co obniża koszty eksploatacji i czas przestojów. McCormick X4F występuje w konfiguracji z przekładnią P3-Drive 48+16 z elektrohydrauliczną przekładnią nawrotną i w pełni – jak to określa producent – zrobotyzowaną zmianą biegów i półbiegów H-M-L pod obciążeniem. Wielofunkcyjny joystick nowej generacji obsługuje wszystkie elementy sterujące.
X4F ma nową kabinę z zawieszeniem mechanicznym, amortyzowaną oś przednią i system ADS (Advanced Driving System), który może być połączony z systemami nawigacji satelitarnej i telemetrii. Oś przednia jest produkowana przez Argo Tractors i wyposażona w blokadę mechanizmu różnicowego o ograniczonym poślizgu lub Hydralock, również z elektrohydraulicznie włączanym napędem na cztery koła. Takie rozwiązanie zapewnia większą wydajność podczas pracy z narzędziami montowanymi z przodu, które mogą być instalowane bezpośrednio na podwoziu nośnym lub opcjonalnie obsługiwane za pomocą przedniego podnośnika i WOM. X4F ma otwarty, centralny układ hydrauliczny z pompą o wydajności 30 l/min dla układu kierowniczego i 58 l/min dla hydrauliki roboczej. Można też dodać trzecią pompę o wydatku 36 l/min, pracującą w tandemie z pompą hydrauliki roboczej. Dzięki temu całkowity przepływ oleju wynosi 94 l/min, z czego 55 l/min uzyskiwane jest już przy 1500 obr./min.
opr. jj