Marka New Holland to w Polsce wieloletni lider pod względem sprzedaży ciągników i kombajnów do zbioru zbóż. Mało kto wie, że we francuskiej fabryce w miejscowości Coex powstają także kombajny Braud do zbioru winogron.
Historia marki Braud
Marka Braud powstała w 1870 roku w miejscowości St Mars La Jaille we Francji i produkowała młocarnie. Na początku XX wieku – w roku 1908 stworzyła pierwszą młocarnię napędzaną mechanicznie. Przez lata firma miała silną pozycję na francuskim rynku kombajnów zbożowych. Po kryzysie w latach 70-tych Braud skoncentrował produkcję na maszynach do zbioru winogron. Pierwszy model z oznaczeniem 1020 powstał w 1975 roku, a kolejny – 1040 był hitem sprzedaży. W ciągu 4 lat sprzedano ponad 2000 maszyn. Wkrótce potem marka stała się liderem w zakresie samobieżnych kombajnów do zbioru winogron, nie tylko we Francji, ale także na świecie. W 1984 roku 75% udziałów firmy Braud przejął FiatAgri.
Certyfikowane kombajny do zbioru winogron
We wrześniu 2020 roku seria samojezdnych kombajnów do zbioru winogron i oliwek oraz ciągników siodłowych zaprojektowanych i wyprodukowanych we Francji New Holland otrzymała certyfikat Origine France Garantie (gwarancja produkcji we Francji). Dla firmy jest to dowód uznania ponad 40-letniej tradycji produkcji w centrum New Holland w Coex w regionie Vend?e – niedaleko Nantes.
Kombajny Braud 8030L i 7030L
Rokiem przełomowym dla francuskiego ośrodka był rok 2017, kiedy certyfikat Origine France Garantie uzyskały kombajny 8030L i 7030L do zbioru winogron. Stopniowo w kolejnych latach marka poszerzała liczbę certyfikowanych modeli. We wrześniu tego roku uzyskały go wszystkie modele produkowane we francuskim Coex. Ośrodek skupia wiedzę i doświadczenie w zakresie produkcji kombajnów do zbioru winogron i oliwek oraz ciągników siodłowych. Nad badaniami rozwojowymi czuwa dział inżynierii, a proces produkcji od pozyskania surowców po gotowe maszyny odbywa się w obrębie jednego zakładu.
Made in France
Certyfikat Origine France Garantie powstał w 2010 roku, a jego pomysłodawcą było stowarzyszenie Pro France, które skupia organizacje producenckie i zawodowe. Jego zadaniem jest informowanie klientów o francuskim pochodzeniu produktów, co ma promować je na krajowym i zagranicznych rynkach.
opr. aj