Testy spalania ciągników przeprowadzane są w warunkach ściśle kontrolowanych. Do najlepszych laboratoriów w Europie należy centrum badawcze DLG Gross Umstadt w Niemczech.
Mały apetyt na ON
W najnowszym teście PowerMix dobrze wypadł nowy model 7R 330 John Deere. Ten niedawno wprowadzony model 7R 330 z silnikiem Stage V dzięki niskiemu zużyciu oleju napędowego 375 g/kWh oraz płynu DEF 17 g/kWh osiągnął przewagę nad głównym konkurentem w swojej klasie mocy wynoszącą 8 g/kWh oleju napędowego i 28 g/kWh płynu DEF. W zależności od lokalnych cen oleju napędowego i płynu DEF wynik można przeliczyć na oszczędności wynoszące 1,50-2 EUR na godzinę w zastosowaniach transportowych lub jeszcze wyższe w porównaniu do średnich wyników wydajności ciągników.
Stosunek mocy do masy
Jak wyjaśnia Szymon Kaczmarek z John Deere Polska: ciągnik John Deere 7R wykazał się ekonomicznością w testach DLG. Wdrożenie tej koncepcji także w nowym najwyższym modelu 7R 330 oznacza, że korzystny stosunek masy do mocy wynoszący zaledwie 30 kg/KM przekłada się pozytywnie na wydajność, przyspieszenie i zużycie paliwa.
opr.łs
fot. John Deere