StoryEditor

Duże zmiany w ciągnikach Steyr

Steyr wprowadza drugą generację ciągników Terrus CVT o mocy z zakresu 250 – 300 KM oraz zmiany w mniejszych ciągnikach serii Multi i Kompakt.

26.07.2021., 00:00h

W połowie lipca światło dzienne ujrzały zmodernizowane ciągniki marki Steyr. Oprócz wprowadzenia drugiej generacji ciągników Terrus CVT o mocy z zakresu 250 – 300 KM, producent wprowadził także zmiany mniejszych ciągnikach serii Multi i Kompakt.


Wyprodukowany w Austrii

Podobnie jak poprzednia generacja, wprowadzona na rynek w 2015 roku, ciągniki serii Terrus CVT są produkowane w austriackiej fabryce w St. Valentin. Na serię Terrus składają się trzy modele o mocy silnika 250, 270 i 300 KM. W każdym z nich, za przekazanie napędu odpowiada bezstopniowa przekładnia Steyr CVT. Kabina nowych ciągników została mocno przebudowana względem poprzedniej generacji. Producent zachwala nowy podłokietnik Multicontroller III, wyposażony w programowalne przyciski. Nowy terminal Infomat 1200 wspiera technologię ISOBUS. Z jego pomocą można kontrolować i programować pracę silnika, przekładni, układu hydraulicznego i wałka WOM. Dodatkowo na terminalu może być wyświetlany obraz z kamer umieszczonych na ciągniku. Po raz pierwszy ciągniki współpracują z systemem telemetrycznym STEYR S-Fleet. Przy pomocy strony internetowej MySTEYR.com lub aplikacji mobilnej S-Fleet właściciel ciągnika będzie mógł na bieżąco sprawdzać aktualne parametry pracy ciągnika. Producent zapewnia również, że system działa dwustronnie, tzn. dane do ciągnika (np. mapę aplikacji nawozów dla konkretnego pola) można będzie przesłać przez Internet. Po udzieleniu zgody, dostęp do danych ciągnika będzie miał również dealer marki Steyr. Tym samym pracownicy serwisu będą mogli np. zdalnie diagnozować usterki ciągnika.

Dwa standardy wyposażenia

Nowe ciągniki Terrus CVT są oferowane w dwóch opcjach wyposażenia. Pierwszy pakiet Evolution, obejmuje takie funkcje, jak układ hydrauliczny o wydatku 165 lub 220 l/min, cztery prędkości WOM, elektronicznie sterowany hamulec postojowy, kabinę w standardzie  Deluxe lub Active Luxury z klimatyzacją, fotelem pasażera i amortyzacja, amortyzacja przedniej osi, system zarządzania na uwrociach Easy Tronic II i system prowadzenia równoległego S-Guide, a także ISOBUS klasy II lub III. Najwyższa specyfikacja Excellence oferuje te same opcje wyposażenia oraz obejmuje dodatkowo również głośniki klasy premium, pięć par złączy hydraulicznych sterowanych elektrozaworami oraz złącze zasilające Power Beyond.

Nowe silniki w serii Multi i Kompakt

Rodziny ciągników Multi (trzy modele o mocy 100 – 120 KM) i Kompakt (pięć modeli o mocy od 80 do 120 KM) od teraz będą napędzane czterocylindrowymi silnikami FPT F5 o pojemności 3,6 l. W silniku zastosowano układ wtryskowy Common Rail oraz cztery zawory na cylinder, a także zwiększono pojemność skokową z 3,4 l. Dzięki zastosowaniu katalizatora utleniającego, filtra cząstek stałych i układu SCR silnik spełnia wymagania normy emisji spalin Stage V. Producent zapewnia, że pomimo zmian konstrukcyjnych silnika, zachował on kompaktowy kształt. Ponadto nieznacznie wzrosły moc i moment obrotowy.

opr. ap
fot. firmowe
21. listopad 2024 18:31