Niecodzienny wyścig
Vatra N155 odgrywa ważną rolę w wyścigu Extreme-E, w którym kierowcy elektrycznych SUV-ów walczą o mistrzostwo. Ciągnik wyposażony w szereg wyciągarek, ma mnóstwo pracy w trudnym terenie. Jego zadania to m. in.: zbieranie kamieni i głazów, holowanie generatorów używanych do ładowania akumulatorów samochodów wyścigowych i przemieszczanie pojazdów pomocniczych i innych ładunków za pomocą wideł paletowych.
Seria Extreme-E to wyścigi pojazdów elektrycznych, odbywające się w odległych miejscach i trudnym terenie. Ich celem jest zwiększenie świadomości na temat zmian klimatycznych oraz zaprezentowanie wydajności i korzyści płynących z użytkowania pojazdów niskoemisyjnych.
Potężne silniki
Wszystkie samochody biorące udział w mistrzostwach, zorganizowanych po raz pierwszy w zeszłym roku, bazują na w pełni elektrycznym SUV-ie o nazwie Odyssey 21. Moc szczytowa 550 KM (400 kW) jest w stanie rozpędzić pojazdy o masie 1,7 t od 0-100 km/h w 4,5 sekundy.
Wytrzymałe opony bliźniacze Maxam 650/65 R38 i 540/65 R28, zamontowane na obu osiach ciągnika zostały dostarczone przez BWT (Brocks Wheel & Tyre) z Essex.
Dookoła świata
W tym sezonie kalendarz wyścigów rozpoczął się tuż przed Bożym Narodzeniem, na południowym wybrzeżu Wielkiej Brytanii w miejscowości Dorset. Pozostałe imprezy odbędą się na Sardynii we Włoszech (maj), w Chile (we wrześniu) i w Urugwaju (w listopadzie). Lokalizacja kolejnego wyścigu w lipcu nie została jeszcze podana, ale fiński traktor z pewnością będzie już doświadczonym podróżnikiem do końca tego roku.
N155, cały ładunek, infrastruktura wyścigu i pojazdy są transportowane do najbliższego portu w każdym z pięciu miejsc wyścigu przez St. Helena, były statek brytyjskiej Poczty Królewskiej.
Opr. ap
Fot. firmowe