r e k l a m a

Partner serwisu

Co słychać u Arbosa?

Co słychać u Arbosa?

Rynek ciągników nowych październik 2020 r.

r e k l a m a

Zanim przejdziemy do ogólnej analizy sprzedaży nowych ciągników, przyjrzyjmy się, jak idzie sprzedaż modeli Arbos. Dlaczego ta marka? Już wyjaśniam. Otóż w zestawieniu rejestracji na podstawie zestawienia PIGMiUR wyróżniają się właśnie ciągniki marki Arbos.

Magia procentów

Udziały rynkowe Arbosa w zakresie rejestracji w Polsce od stycznia do października 2019 r. wynosiły zaledwie 0,5% (35 traktorów). W takim samym okresie 2020 r. udziały skoczyły do 1,5% (124 traktory). Wzrost w punktach procentowych (pp) wynosi 1% pp, a licząc w procentach daje to ponad 254%. Takim wzrostem - w sensie statystycznym - nie może się pochwalić żadna z marek.

Wzrost rejestracji w przypadku ciągników McCormick (w tym samym okresie) wynosił niemal 67%, czyli identycznie jak Belarus. Jak wyglądają procentowe wzrosty lub spadki rejestracji pokazuje tabela na końcu artykułu. Wynika z niej, że Belarus zarejestrowała w okresie I-X.2020 r. o dwa ciągniki więcej niż I-X.2019 r. Analogicznie McCormick miał 24 szt. i 40 szt. w tym roku. Jak widać magia procentów i sztuk może zaskakiwać.

Lepszy rok, ale...

Przyjrzyjmy się, jak wyglądają kolejne dane z bazy CEPiK. W październiku br. zarejestrowano 769 nowych ciągników i jest to najniższy wynik od kwietnia br. To również mniej o 69 traktorów niż w październiku rok wcześniej, kiedy było 838 nowych rejestracji. Od stycznia do końca października zarejestrowano 8316 szt. nowych ciągników w porównaniu do 7090 szt. w analogicznym okresie 2019 r. Oznacza to, że nadal notujemy wzrost w stosunku do poprzedniego roku, bo 1226 rejestracji oznacza wzrost o 17,3%. Ostatnia z tych liczb świadczy jednak o tym, że zmniejszyła się dynamika wzrostu, ponieważ we wrześniu br. wzrost ten wynosił 20,7%.

Najpopularniejsze marki

Po dziesięciu miesiącach bieżącego roku liderem sprzedaży pozostaje New Holland z 1548 rejestracjami. To daje 18,6% udziałów w rynku i wynik lepszy niż przed rokiem o 327 szt. Na drugim miejscu utrzymuje się marka John Deere z 1082 rejestracjami nowych traktorów, to mniej niż przed rokiem o 102 szt. Obecnie marka John Deere ma 13% udziałów rynkowych. Kubota z 987 rejestracjami zajmuje trzecią pozycję. To daje 11,9% udziałów rynkowych. Kubota notuje wzrost w stosunku do poprzedniego roku o 167 szt. Na czwartym miejscu jest Deutz-Fahr z 808 rejestracjami i udziałami na poziomie 9,7%. Deutz-Fahr notuje wzrost w stosunku do 2019 r. o 178 szt. Jak przed miesiącem na piątym miejscu jest Zetor: 663 rejestracje i 8% udziałów rynkowych.

Topowe modele

Po dziesięciu miesiącach bieżącego roku najpopularniejszym modelem ciągnika jest Zetor CL 80 (podobnie jak przed miesiącem), który osiągnął 228 rejestracji. Drugie miejsce zajmuje John Deere 6120M ze 194 rejestracjami. Trzeci jest Deutz-Fahr 5110 G, który uzyskał wynik 180 szt. Czwarta lokata przypadła modelowi John Deere 6155M, którą uzyskał za 161 rejestracji. Piata pozycja przypadła ciągnikom New Holland TD5.85 – 149 szt.

opr. jj

Nie znasz jeszcze magazynu profi? 

Zamów bezpłatny egzemplarz
Okładka Profi

Zobacz także

Użytkowniku zadecyduj o wyrażeniu zgody!

Skrollując treść naszego Serwisu, zamykając okno tego komunikatu (X), klikając na elementy strony poza tym komunikatem bez zmian ustawień w zakresie prywatności, zgadzasz się na przetwarzanie danych osobowych przez Polskie Wydawnictwo Rolnicze Sp. z o.o. (dalej PWR/my) i Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji w serwisach PWR i w Internecie. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne a wyrażoną zgodę możesz w każdej chwili cofnąć.
Dowiedz się więcej lub zdecyduj o zgodzie.

Nasz cel to dostarczanie interesujących Ciebie treści, również przez dopasowane do Twoich zainteresowań reklamy. Twoja zgoda na wykorzystanie plików cookies i podobnych technologii w Twojej przeglądarce umożliwi nam dostosowanie przekazu do Twoich preferencji. Pozwoli ograniczyć ilość prezentowanych reklam Brak zmian ustawień przeglądarki jest Twoją zgodą na zapis plików cookies i podobnych technologii w Twoim urządzeniu końcowym i wykorzystanie zapisanych w nich informacji. Ustawienia przeglądarki w zakresie cookies możesz zawsze zmienić
(szczegóły w Polityce Prywatności).

Drogi Użytkowniku!

Przez dalsze Aktywne korzystanie z Serwisu, bez zmian ustawień przeglądarki, oznacza, że zgodziłeś się na przechowywanie w Twojej przeglądarce plików cookies i na przetwarzanie gromadzonych dzięki nim danych osobowych przez Polskie Wydawnictwo Rolnicze Sp. z o.o. i naszych Zaufanych Partnerów. Dowiedz się więcej lub wycofaj zgody